فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات11
Communication
by :Robert Bacal
The workplace is a complicated place. Imagine a spider web of people, managers, supervisors and staff members who need to work together, interacting in various ways to fulfil the organization's mandate. Disagreements and conflict are bound to occur; between staff members, between staff and management, and between clients and members of your organization.
As a result of working with thousands of government employees to help them acquire and use defusing hostility skills, we have concluded that a good amount of bad feelings, organizational problems, destructive conflict and inefficiency result from a lack of skill in the WAY that people communicate with each other. This isn't that surprising if we consider that our society tends to glorify the confrontational, John Wayne type heroes. And, that as children learn language, they tend to learn confrontational, negative language before they learn how to get along with others.
ارتباط سازمانی
یکی ازمباحث مهم مدیریت است که تا به حال در ایران به ان توجه کافی نشده است بسیاری از نظریه پردازان قرن بیستم را قر انفجار اطلاعات نامیده اندومدیریت اطلاعات را نیز به مثابهء یکی از شاخص های مهم توسعه مطرح کرده اند ارتباط چیست ؟ درواقع ارتباط بستر مبادلهء اطلاعات است بدون برقراری ارتباط اثر بخش مبادلهءاطلاعات ممکن نیست ودر نتیجه سازمان برای بهره گیری از اطلاعات و تحقیق اهداف خود توانمندی لازم رانخواهد داشت در سازمانی که میان کارکنانش روا بط سالم اثربخش ومناسب نباشد انگیزهء کمتری برای ارائه کارمفیدتر دیده می شود
مقاله ترجمه شده حسابداری ارتباطات درون سازمانی