هدف این تحقیق، بررسی رابطۀ بین حمایت سازمانی و مشتریمداری کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعۀ آماری تحقیق 203 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوۀ انتخاب تصادفی طبقهای بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند و در نهایت 125 پرسشنامه عودت داده شد. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای حمایت سازمانی یاواس و باباکوس (2009) و مشتریمداری داناوان و همکاران (2004) استفاده شد. ثبات درونی پرسشنامهها توسط آزمون آلفای کرونباخ بهترتیب 84/0 و 87/0 بهدست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین حمایت مدیریت و مشتریمداری کارکنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. بین آموزش و مشتریمداری کارکنان نیز ارتباط مثبت و معناداری مشاهده شد. بین ارائۀ پاداش و مشتریمداری کارکنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. توانمندسازی کارکنان نیز ارتباط مثبت و معناداری با مشتریمداری کارکنان داشت. از بین ابعاد حمایت سازمانی، توانمندسازی کارکنان و ارائۀ پاداش توانایی پیشبینی مشتریمداری کارکنان را دارند. پیشنهاد میشود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با ایجاد جو حمایتی از کارکنان خود، زمینۀ مشتریمداری آنان را فراهم سازند.
رابطه بین حمایت سازمانی و مشتریمداری کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان