لینک خرید و دانلود در پایین صفحه
فرمت :word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات :54
فهرست:
مقدمه
تاریخچه مدیریت زنجیره تامین
تعریف مدیریت زنجیره تامین
پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین
طرح کلى یک زنجیره تامین
ساختار شبکة تأمین
ارتباطات و اطلاعات درون شبکه
فرایندهای شبکة تأمین
فرایند سفارش ها و نیازمندیها
فرایند جریان تولید
فرایند تدارکات
شرکتها نمیتوانند از مدیریت زنجیره تأمین چشمپوشی کنند
مدیریت موجودی کالا
ارسال به موقع کالا (Just- In- Time Shipping)
ساختار سازمان و پیامدهای آن
فناوری و الگوها
پشتیبانی فناوری از الگوها
فرصتهای راهبردی
گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین
سیر تکامل گروههای همیار
وضعیت تدارکات الکترونیکی
دسترسی الکترونیکی به منابع
تهیه الکترونیکی مواد اولیه
ارسال کالا
نکات کلیدی
حفظ کیفیت
مدیریت اطلاعرسانی
مراحل لازم برای مدیریت تحولات در یک محیط شبکه تأمین
نتیجهگیرى
مراجع
در رقابتهاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمىتوانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیتهاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیتها است. مدیریت زنجیره تامین (SCM ) پدیدهاى است که این کار را به طریقى انجام مىدهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین