اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره

اختصاصی از اس فایل مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره


مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره

مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 5

 

 

 

 

مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره:

جامعه صنعتی امروزه از عصر صنعت به عصر ارطلاعات حرکت کرده است نیازهای عصر اطلاعات رسالت و مسئولیت های تازه ای را برای نظام های تعلیم و تربیت جهانی پدید آورده است.

آنچه که مسلم است بدون در نظر گرفتن طرح های فوری و جدید برای تغییر در وظایف و عملکرد نظام تعلیم و تربیت اعم از اهداف، محتوا، روشهای یاددهی، یادگیری و شیوه های ارزش یابی پیشرفت تحصیلی فراگیران نمی تواند نسل جدید را برای زندگی در جامعه محول و در حال تغییر امروز و فردا تربیت کرد (رومنا، 1384 صفحه 126)[1].

راهبرد های یادگیری و مطالعه (شناختی و فراشناختی) مهارت هایی قابل یادگیری هستند. بعضی از یادگیرندگان به تدریج این مهارتها را می آموزند اما بعضی دیگر به تنهایی از عهده یادگیری آنها بر نمی آیند و لازم است در این زمینه آموزش ببینند.

با استناد به پژوهش هایی که درباره اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه انجام شد، گفته است می توان به دانش آموزان راهبرد های گوناگون را آموزش داد و به آنان کمک کرد تا نسبت به یادگیری و تفکر خودآگاهانه عمل کنند و در برخورد با تکالیف مختلف یادگیری و مسائل گوناگون تحصیلی از استراتژیها و تاکتیک های مفید استفاده نماید (سیف، 1386 صفحه 301).

در طول 16 سال خدمت در سمت مشاور مدرسه در مقاطع، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، دانشگاه با دانش آموزان و دانشجویان زیادی مشاوره کرده ام در یکی از مدارس متوجه شدم که بیشتر مشکلات دانش آموزانی که مراجعه می کنند در مورد روش مطالعه می باشد و بیشترین اضطراب دانش آموزان نیز در عدم صحیح روش مطالعه است. لذا با توجه به اهمیت و ضرورت مسئله بر آن شدم که در یک کلاس به صورت آزمایشی در مورد روش مطالعه پس ختام به دانش آموزان این روش را آموزش دهم.

یکی از معروفترین روشهای مطالعه برای اینکه به دانش آموزان کمک شود آنچه را می خواهند بفهمند و به یاد آورند روش SQAR (پس ختام) نام دارد.

نام این روش از سر واژه های پیش خوانی1، سوال کردن2، خواندن3، تفکر4، از حفظ گفتن5 و مرور کردن6 گرفته شده است ( اسلاوین، 1387 ).


[1] به نقل از :

الف) احمدی، غلامعلی (بی تا) جزوه جایگاه و نقش ارزش یابی پیشرفت تحصیلی در آموزش و یادگیری فرایند مدار


دانلود با لینک مستقیم


مروری بر تجربه موفق در امر مشاوره
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.