لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 30
فهرست:
چکیده 5
مقدمه 6
تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم 7
پیشینه تحقیق 8
یافته های علمی 8
اصول ارزشیابی 10
الف) سطوح مختلف هدفهای آموزشی در حیطه شناختی 14
ج- سطوح یادگیری در حیطه روانی و حرکتی ( مهارتی ) 20
گرد آوری اطلاعات شواهد(1) 21
مصاحبه: 21
آزمون 22
تجزیه و تحلیل اطلاعات 22
نتایج و عواقب 23
طرح ریزی امتحان 23
ارائه راه حل 24
اجرای راه حل 25
گرد آوری اطلاعات شواهد(2) 26
تفسیر فرم نظر خواهی دانش آموزان 26
مزایای طرح 27
پیشنهادات : 28
فهرست منابع 30
مقدمه
توصیف وضعیت موجود
اینجانب دارای سابقه خدمت ، فارغ التحصیل رشته آموزش ابتدایی در مقطع کارشناسی می باشم . در سال جاری بعنوان معلم پایه پنجم ابتدایی دبستان مشغول به خدمت هستم .مشکلی که در همان سال اول تدریس ذهن من را به خود مشغول کرده بود، این مسئله بود که چرا نحوه ارزشیابی و نوع امتحانات مدارس ما یکنواخت و کلیشه ای است؟ و چرا با وجود آنکه آموزگاران در دوره های تحصیل در مراکز تربیت معلم مطالب فراوانی در باره طراحی سوالات استاندارد و سوالات کاربردی و جذاب فرا می گیرند باز هم سوالاتی که در امتحان طرح می شود شامل تعدادی سوالات حفظی و تعریف کنید ها(در سطح دانش) می باشد که نه تنها آموخته هایی که در زندگی آنها کاربرد دارد را نمی سنجد بلکه باعث اضطراب و نگرانی آنها از امتحان می شود؟ و از وجود سوالی که مطالب درسی را به زندگی دانش آموز پیوند دهد یا سوالیکه در او شوق خواندن ایجاد کند خبری نیست؟.از آنجا که نوع سوالات امتحانی یکی از عوامل مهم در نحوه بروز تجارب یادگیری در دانش آموز است و در بسیاری اوقات دانش آموز با دیدن برگه امتحانی که دارای تصاویر جذاب و یا سوالاتی که با زبان کودکانه بیان شده واستانداردهای لازم در نگارش ، چینش سوالات و...
اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم