اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه

اختصاصی از اس فایل تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه


تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه

چکیده :

همه می خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند که به آنها افتخار کنند جهت حرکت دین و مذهب ، اخلاق روانشناسی و سایر علوم در حیطه ارتباطات و اخلاقیات و سنن و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه کلی حاکم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این مقصود است اما متاسفانه می بینیم که همه این تلاشها و کوششها برای برآوردن این خواست و آرزو کافی نیست . آمار وحشتناک زندانیان ، افزایش اعتیاد و جرم و بزهکاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و همه شاهد این مدعا است .

خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه دست اندرکار تربیت نسل جدید هستند اما ظاهراً تربیت است و نتایج برعکس می دهد . دین ستیزه خزنده در سطح مدارس ، نتیجه تعبیر خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و زور در امور پرورشی است . به این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن ارزش کار و تحریف معنای آن ، ساعات زیاد بیکاری نسل جوان و زیاده خواهی و رایگان خواهی و مطالبت زیاده از حد بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و اجتماعی را افزود .

پدری که تمام ساعات روز را خارج از منزل است ، مادری که تند خو و عصبی مزاج است نمی تواند با نوجوان  و جوان خود ارتباط دوستانه متقابلی داشته باشد . فرزندان همواره نیازمند محبت هستند و بسیاری از خودکشی ها ، فرار از خانه ها ، تظاهر به بیماریها و به منظور جلب محبت خانواده صورت می گیرد به خصوص در مورد مادران که مظهر مهر الهی و محبت و عشق و صفا در خانواده هستند .

مادری که دائم با گله و شکایت محیط خانه را بر می آشوبد با سخن چینی بین اعضاء خانواده و پدر ، رابطه بین آنها را به هم می زند و غم و غصه و افسردگی فرزندانش را به عنوان یک زنگ خطر نمی بیند و درک نمی کند نمی تواند یک مادر کامل باشد .

در من که سرچشمه خوبی خشکیده  است تو ای بدی و پلیدی به جای خوبی و خیر جایگزین باش . زیرا چون تو باشی . قلمرو آفرینش را با یزدان دو بخش خواهم کرد و من بر تیمی از آن فرمانروایی خواهم کرد .

شاید از آن تیم که خاص پروردگار است بخشی نیز بهره من گردد .

 

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اولنوجوانان

مبحث اولتعریف نوجوانان

مبحث دومتحلیل کارشناسی

فصل دومخانواده

مبحث اول :اهمیت خانواده

مبحث دومضرورت بازسازی نهادهای اجتماعی

مبحث سومآمار به دست آمده

فصل سومعلل فرار نوجوانان

مبحث اولعوامل موثر در فرار

مبحث دومفقر

مبحث سومطلاق

مبحث چهارماختلافات خانوادگی

فصل چهارمتحلیل بزهکاری

مبحث اولعوامل بزهکاری اطفال

مبحث دومکانون اصلاح و تربیت

مبحث سومسیاست های قضایی در خصوص نوجوانان

مبحث چهارمفرار از خانه به تنهایی جرم نیست

فصل پنجمنتیجه

مبحث اولراه چاره کدام است ؟

فهرست منابع

 

نوع فایل: Word

تعداد صفحات: 68 صفحه


 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق علل فرار نوجوانان از خانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.