وزارت آموزش وپرورش
آموزش وپرورش ....
مدیریت آموزش وپرورش ....
عنوان مقاله:
نحوه ایجاد خلاقیت و نوآوری در تبلیغات دینی
تهیه وتنظیم:
شماره پرسنلی:
....
فرمت:ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 5
مقدمه : 7
تعریف خلاقیت : 8
تقویت مهارت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان 10
ویژگی های دانش آموزان خلاق : 10
پرورش خلاقیت در خانواده : 13
معلم و نقش او در پرورش خلاقیت دانش آموزان : 14
راهکارهای پرورش خلاقیت : 16
شیوه های پرسش خلاق 19
راهکارهایی برای کشف استعدادها و خلاقیت در دانش آموزان : 19
شکوفایی استعدادهای دانش آموزان توسط معلم 21
استعداد یابی و راهکارهای پرورش آن 21
چگونگی تبلیغات دینی خلاق: 23
نظام تبلیغات دینی خلاق: 23
موانع خلاقیت مبلغان دینی: 24
خصوصیات مبلغان خلاق 28
ارائه راهکارهایی برای ارتقای بینش دینی کودکان استثنایی
29
راههای ایجاد انگیزه در کودکان استثنایی برای انجام تکالیف دینی: 30
حقوق دینی کودک استثنایی از دیدگاه اسلام : 32
رسانه موثرترین ابزار در باب فرهنگ سازی مسائل کودکان استثنایی است 34
پیشنهادات : 37
نقش معلم در پرورش خلاقیت : 39
راههای ایجاد و پرورش خلاقیت :
42
هنر مجالی برای تفکر و پرورش خلاقیت در دانش آموزان
43
عوامل موثر در پرورش خلاقیت دانش آموزان را بهتر بشناسیم
47
عامل فکری-عقلانی 48
عامل عاطفی 49
نقش معلم 51
روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه 53
ویژگیهای شخصیت خلاق 54
موانع خلاقیت
57
موانع خلاقیت در محیط خانواده
58
اصول پرورش خلاقیت در کلاس درس
58
ویژگی های معلم پرورش دهنده ی خلاقیت
60
خلاقیت چیست ؟ 61
ویژگی های معلم پرورش دهنده خلاقیت 67
پرورش خلاقیت تحصیلی در دانشآموزان
68
رفتار خلاق در نوجوانان 69
رفتار خلاق در کودکان مدرسهای 70
نقش معلمها چیست
70
والدین چه نقشی دارند
70
چگونه خلاقیت از بین میرود
71
حقپرورش خلاقیت برای تمام کودکان
72
خلاقیت جریانی اجتماعی و مشترک است
73
چالشهای تحصیلی
73
روشهای رشد خلاقیت وتفکر در دانش آموزان 74
تفکر خلاق 79
راهکار هایی برای پرورش خلاقیت در دانش آموزان 79
روشهای پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدائی
81
پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی 83
موانع خلاقیت در محیط مدرسه 91
موانع خلاقیت در محیط خانواده 92
ویژگی های معلم پرورش دهنده ی خلاقیت 95
نتایج نظرسنجی از تعدادی معلمان در زمینه خلاقیت : 96
راههای ایجاد و پرروش خلاقیت : 98
نتیجه گیری 99
منابع و مآخذ : 101
چکیده
آیا تاکنون به راههای ایجاد خلاقیت در تبلیغ فکر کردهاید؟ در روزگار ما به قول آلوین تافلر؛ دیگر قدرت از لولهی تفنگ خارج نمیشود و ماهیت قدرت، تغییر یافته است. اندیشههای دینی متفاوت هر روز، راههای تازهای را برای جلب مخاطبان، در پیش میگیرند. انسان خستهی مدرن به دنبال راههای تازهای برای شکستن قفس تنگ و نفسگیر زندگی ماشینی است. این در حالی است که علمگرایی، تجربهگرایی، اخلاقگرایی صرف و چندخدایی نیز نتوانست پاسخگوی نیازهای متنوع او باشد. از همین رو عرفانهای کاذب و اندیشههای تخدیری در قالب جنبشهای نوپدید دینی در قرن 21 رشد و گسترش فزایندهای یافت. در این گیر و دار، کار ادیان ابراهیمی سختتر شد. رهبران دینی ابراهیمی هر روز با جنبشهایی روبرو هستند که مومنان به این ادیان را با شبهههای جدیدی روبرو میسازد. از دیگر سو، مبلغان دینی با دشواریهای خاصی روبرو شدهاند که تنها با خلاقیت و نوآوری در شیوههای تبلیغی میتوانند جدال فکری موفقی را در نگهداشت و جذب مخاطبان خود داشته باشند.
بدون شک، هر سازمان، متشکل از عوامل انسانی، فرهنگی، ساختاری، فنی، تکنولوژیکی و سایر عناصر محیطی است که به صورت مشترک برای تحقق هدفهای از پیش تعیین شده در تعامل هستند. رشد سازمان و تداوم آن، ارتباط نزدیکی با نیازها و خواستههای انسانی و چگونگی برآورده شدن آنها دارد. یکی از وظایف مدیران سازمانها آن است که نیروهای انسانی تحت امر خود را توانا سازند به گونهای که بتوانند تصمیم بگیرند، راهحلهای تازه برای مسایل پیدا کنند، خلاقیت داشته باشند و در مقابل کار مسئول باشند.
پیشرفتهای روزافزون جوامع امروزی مرزهای سازمانها را برداشته، به گونهای که دیگر نوآوریها و خلاقیتها از بالا به پایین دیکته نمیشوند بلکه با طراحی ساختارهای نوین بر پایه همکاری و اشتراک، مشارکت به عنوان رایجترین موضوع و لازمه کار با گروههای انسانی مطرح گردیده است.
با ورود به عرصه مدیریت نوین، این واقعیت نمود میکند که تکنولوژی، همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داده است. نظام تبلیغات دینی نیز از این امر مستثنی نیست. بدون شک تبلیغات دینی نیازمند تغییرات اساسی و بنیادینی است که باید با برنامهریزی، شناخت، آگاهی و خلاقیت همراه باشد. نیروی انسانی به عنوان محور تحول و عنصر اساسی هر سازمان که خود متأثر از اطلاعات و ارتباطات است عمل میکند، برای ارتقاء بهرهوری و تأثیرگذاری مثبت، سخت نیازمند اندیشههای توانمند، مشارکت و ایجاد انگیزه برای مشارکت است. به دیگر سخن این سه عامل تغییرات قابل ملاحظهای را در بدنه هر سازمان ایجاد میکند.
با این مقدمه میخواهیم بدانیم چگونه میتوانیم تبلیغ دینی نوآورانه و خلاقانه داشته باشیم؟ مبلغان دینی دنیای آیندهی دیجیتال، باید بتوانند پیوندی همگون و مناسب میان ارزشهای اخلاقی و انسانی و تکنولوژی دیجیتال ایجاد کنند.
کلیدواژه ها: پرورش خلاقیت، دانش آموزان، دوره ابتدایی، راهکارها، مشکلات
نحوه ایجاد خلاقیت و نوآوری در تبلیغات دینی