مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
تعداد صفحات مقاله:14
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
نویسندگان:
[ منصور عزتی جیوان ] - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه علامه طباطبائی؛ مدیر عامل شرکت سامانه مدیریت ایران
[ مریم زرندی ] - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه علامه طباطبائی؛ عضو هیئت علمی شرکت سامانه مدیریت ایران
[ سیده سوگل شهرستانی ] - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه علامه طباطبائی؛ عضو هیئت علمی شرکت سامانه مدیریت ایران
[ مهدی فریمانی ] - دانشجوی کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریف
چکیده
امروزه، آهنگ تغییرات از رشد چشمگیری برخوردار میباشد و دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. همگام شدن سازمانها به عنوان نهادهای اقتصادی با این تحولات، امری چالش برانگیز میباشدکه برای رهایی از خطر نابودی در برابر هجوم تغییرات و رقابت بازار شاید تنها راه باقی مانده برای سازمانها استفاده از کارآفرینی میباشد. در این مسیر مهم ترین عامل موفقیت کارآفرینی سازمانی، مدیریت کردن اثر بخش دانش در سازمان است. هدف نگارندگان این سطور بیان نقش مدیریت دانش در کارآفرینی سازمان هاست زیرا مسائل امروز وآینده سازمانها با راه حلهای دیروز حل شدنی نیست ، بلکه باید از طریق مدیریت درست دانش سازمانی به استقبال از آینده رفت و این مهم امکان پذیر نیست جز از طریق ساختن آن. از سویی این احتمال نیز دور از ذهن نیست که سازمانها ممکن است نیاز به پیاده سازی مدیریت دانش و بهره گیری از سرمایه های فکری خود را در ایجاد کارآفرینی در طول زمان بیابند که این خود، بستگی به فرآیند تبادل دانش دارد.
مدیریت دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی