اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله جشن مهرگان

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله جشن مهرگان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله جشن مهرگان


دانلود مقاله جشن مهرگان

مهرگان که جشن مهرورزی ایرانیان است و پیروزی فریدون بر ضحاک، تولد مشی و مشیانه (آدم و حوای دین زردشتی) را به آن منتسب می‌کنند، تا روزگار ابوریحان بیرونی و حتی بعد از آن، به طور مفصل در سراسر ایران و همپای نوروز برگزار می شد و از آنچنان اهمیتی برخوردار بود که طبق فرهنگ ها، نام دو مقام موسیقی ایرانی «مهرگان بزرگ» و «مهرگان خُرد» بوده است.
جشن مهرگان



جشن مهرگان متعلق به فرشته بزرگ مهر است و برابر با مهرروز (شانزدهم مهر) است و مطابق گاهنمای کنونی دهم مهر می باشد این جشن فرخنده و زیبا در گذشته میان ایرانیان مقامی بسیار ارجمند در حد نوروز داشت و همانگونه که ایرانیان نوروز را بواسطه پایان سرما و آغاز بهار جشن می گیرندمهرگانرا نیزدر نیمه سال و با پایان فصل گرما و شروع سرما جشن می گرفتند آداب و رسوم آن بسیار شبیه به نوروز است و همانطور که نوروز را به پادشاه افسانه ای ایران جمشید نسبت می دهند مهرگانرا نیز به فتح و پیروزی فریدون دیگر قهرمان ایرانی بر ضحاک نسبت داده می شود....



برای آگاهی بیشتر به نزد دوست بسیار نیکم ارشیا بروید و ببینید که چقدر زیبا و کامل در باره امروز نوشته شده.







مردان و پسران در جشن مهرگان



*******************************



و اما در بارهء دارویی که چند ماه پیش در اینجا نام بردم ، transformetederin ، باید بگم طبق آخرین خبر که ۳ روز پیش به دست من رسید پزشکان کشور کره جنوبی پس از تحقیقات زیاد، این دارورا به مارکت یا بازاربرای استفاده نمیفرستند و به قولی این طرح را رد کردند به این دلیل ؛ وقتی خون در بدن تعویض می شود سیستم ایمنی یا دفاعی بدن بیمارکار اساسی و اصلی خود را انجام نمی دهد و بدون پشتوانه و ایمن سازی میماند و در مدت این سه ماهی که درمان طول می کشد امکان ابتلا به هر بیماری برایش است  



اشکالی نداره من میدونم توهم میدونی همه می دونند که داروی این بیماری در زمانی نه چندان دیر در دست رس همه گان قرار می گیرد حالا از کجا و کدام کشور و کدام پزشک زیاد مهم نیست فقط دارویی ۱۰۰٪ مفید و کارا باشد.










و اما در باره خودم باید بگم که پس از اینکه ۲ هفته نزد دکتر چشم و اعصاب برای معاینه و جویا شدن دراینکه چرا چشمانم دوباره خوب نمی بینه و سر گیجه بی وقفه و پاهام نیز سنگین ترشده اند به این نتیجه رسیدیم که من دوباره کورتیزون باید مصرف کنم شاید جالب باشه برات که بدونی در اینجا با توفق بیمار چنین تصمیمات بنیادی و اساسی گرفته می شود ..... البته به صورت سرم با ۵۰۰۰ میلی گرم کورتیزون که برای این کار یا باید۵ روز در بیمارستان بستری بشوم ویا در مطب دکتر خانوادگیم این کار را انجام بدهم که ۲تا ۳ ساعت طول می کشه و پس از آن من میتونم بیام خونه و پیش فرزندانم و در کنار خانواده باشم البته مامانم ۱ هفته مرخصی گرفته که بیاد اینجا پیش ما البته مامان بنده خدای من همیشه در حال زحمت کشیدن است برای من ... ولی خدائیش خیلی سخته که یک مادر فرزند بیمار داشته باشه من خودم مادرم و نمیتونم تحمل کنم یک انگشت کوچیکه پای بچه هام درد بگیره حالا چه براسه به این بیماری من که مادر و پدرم به خاطرمن و برای اینکه دخترارشد شون چنین بیماری رو مبتلا شده پیر شدند ولی چون من از روحیه بالا و مثبتی بر خوردارم بسیار خرسند هستند، خدا کمکم کنه هر چه زود تر سر پا بشم که در مرحله اول مادر و پدرم خوشحال شوند و سپس دخترام و همسرم و بعد هم بقیه مثل تو دوست نیکم



فالی با کتابی که دوست نیکم برایم از ایران فرستاده باز کردم وسرور حافط این را به من گفتند؛



سمن بویان غبارغم چو بنشینند بنشانند پری رویان قرار دل چو بستیزند بستانند



به فتراک جفا دلها چو بر بندند بر بندند ز زلف عنبرین جانهاچو بگشایند بفشانند



ز چشم لعل رمانی چو می خندند می بارند ز رویم راز پنهانی چو می بینند می خوانند



به عمری یک نفس با ما چو بنشینند بر خیزند نهال شوق در خاطر چو برخیزند بنشانند



سرشک گوشه گیران را در یابند دٌریابند رخ مهر از سحر خیزان نگردانند اگر دانند



چو منصور از مراد آنان که بر دارند بر دارند که با این درد اگر در بند در مانند در مانند



در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند



بدین در گاه حافظ را چو می خوانند می رانند

 

شامل 5 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جشن مهرگان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.