چکیده
هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف 100 نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که 50 نفر از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و 50 نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد.
- فصل اول : بیان مسئله
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- سوالات پژوهش
- اهداف پژوهش
- فرضیه های پژوهش
- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
- فصل دوم : پایه های نظری و پیشینه ی تحقیق
- آقار منفی بر تندرستی
- زیگموندفروید
- آلبرت الیس
- وندل والترز
- متخصصان مراقبت های اولیه
- پزشکان مراقبت های اولیه
- آرای روان شناسان موافق با دین
- ویلیام جیمز
- کارل گستاویونگ
- دین و سلامت روان
- مقابله ی دینی با تنش
- خشنودی خوش بینانه از زندگی
- تفسیر خوش بینانه از مرگ
- …..
فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات : 106
مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین