
file : dxf
تیرکس
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 192
فهرست مطالب:
مقدمه
عناصر مدیریت ـ وظایف مدیریت
1بخش سوم – فصل اول
رفتار و مهارتهای رهبران اثربخش
سبکهای سهگانة رهبری
بخش اول فصل دو : رابطة متقابل
اولین قانون ایجاد رایطه
دومین قانون ایجاد رابطه
بخش دوم – فصل دوم
تحلیل رفتار متقابل چیست؟
تفاوتهای بین کاربرد درمانی و کاربرد آموزشی – سازمانی
بخش اول ـ فصل سوم
بخش اول فصل دوم
سازماندهی زمان
بخش سوم فصل سوم
پیشنهادات عملی برای بهبود محیط کار
بخش اول فصل چهارم
نظریة چند عاملی بهرهوری در سازمان
بخش اول فصل ششم :
روش قرارداد بستن :
تعاریف مختلف و متفاوتی برای مدیریت ارائه شده است که برخی از آنها در این فصل به شرح زیر ارائه میگردد:
1ـ مدیریت عبارت است از هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای نیل به هدف.
2ـ مدیریت را میتوان علم و هنر متشکل و هماهنگ کردن ، رهبری و کنترل فعالیتهای دسته جمعی برای نیل به هدفهای مطلوب با حداکثر کارآیی تعریف کرد.
3ـ مدیریت فرایندی است که به وسیلة آن کوششهای فردی و گروهی به منظور نیل به هدف مشترک هماهنگ میشود.
4ـ به نظر«هنری فایول» مدیریت علم و هنر متشکل کردن و هماهنگ نمودن و رهبری و کنترل فعالیتهای دستهجمعی است که برای رسیدن به هدف یا هدفهای مشتک انجام میگردد.
5ـ مدیریت یک رابطة عینی ـ ذهنی پیچیده است.
6ـ مدیریت انجام دادن کارها به وسیله و از طریق دیگران است.
7ـ مدیریت ممکن است به عنوان ایجاد و شناخت هدفها از طریق فعالیتهای هماهنگ تمامی افراد مربوط به آنها تعریف شود.
برلسن(Berelson) و استینر(Steiner) مشخصات مهم علم را به صورت زیر خلاصه کردهاند:
1ـ روشها عمومی است.
2ـ تعاریف دقیق است.
3- جمعآوری اطلاعات جهتدار و هدفدار است.
4ـ تحقیقات قابل کاربرد مجدد است.
5ـ روشها سیستماتیک و تکمیلشدنی هستند.
6ـ هدفها قابل توضیح، قابل ردک و قابل پیشبینی هستند.
در وبستر، هنر به عنوان«مهارت در کارآیی که از طریق تجربه، مطالعه یا مشاهده به دست آمده» تعریف شده است. به طوری که ملاحظه میشود هنوز نمیتوان به طور قاطع اظهار نظر کرد که مدیریت علم است یا هنر، اگر چه از مجموعة تعاریفی که در این زمینه شده و برداشتهایی که از کتابها در این رشته به عمل آمده، جنبة هنر بودن آن غلبه پیدا میکند. هنگامی که ملاحظه میشود یک پزشک خوب و متخصص، نمیتواند یک مدیر خوب برای بیمارستان باشد و یا یک مهندس از عهدة ادارة یک کارخانه عاجز میماند و حتی یک متخصص در دانش مدیریت که تکنیکهای مدیریت را نیز فرا گرفته است در ادارة یک شرکت صنعتی یا تجاری مؤفق نیست، موضوع هنر بودن مدیریت قوت میگیرد. به این ترتیب حل مسائل و مشکلات یک سازمان یا مؤسسه، بیش از آن که مربوط به اطلاعات تخصصی فرد باشد، مربوط به احساس، قضاوت و مهارت شخصی او است که معمولاً به تجربة او نیز در این کار ارتباط پیدا می کند.
مدیریت به عنوان یک علم ، تکیه خود را برای تصمیمگیری بر اطلاعات و تئوریهایی میگذارد که قبلاً به اثبات رسیده و به صورت یک قانون یا فرمول یا روش در آمده است . طرفداران مدیریت به عنوان یک علم به پیشرفت علوم و تکنیکهایی اشاره میکنند که انسان بدون آنها قادر به ادارة یک مؤسسه نیست . مثلاً، یک شرکت تولید اتومبیل دارای صدها دستگاه مختلف مهندسی میباشد که برای ادارة آنها نیاز به نیروی متخصص است. ضمناً جمعآوری و طبقهبندی اطلاعات و استفادة از آنها، برای برنامهریزی خرید مواد اولیه و فروش کالای ساخته شده، از طریق کامپیوتر انجام میشود که باز هم مربوط به تکنولوژی و علوم میگردد و بدون استفاده از این وسایل و آشنایی با این علوم امکان ادارة شرکت یا کارخانه وجود ندارد.
فصل اول: در این فصل به بررسی مقدماتی در مورد هارمونیک ها و کیفیت برق داشته و همچنین تعریفی از هارمونیک ارائه شده می نماید. در مورد بعضی از استانداردهای هارمونیکی نظیر THD و DIN نیز بحث می نماید.
فصل دوم: در مورد منابعی که هارمونیک ها را تولید می نمایند بحث می نمایند که هارمونیک ها می توانند از مصرف کننده های فشار ضعیف مانند کامپیوترها و لوازم خانگی باشند تا کوره های الکتریکی و مبدل های AC/DC بزرگ
فصل سوم: در مورد اثرات هارمونیک ها بر روی عملکرد تغییرات و دستگاهها میباشد و همچنین در مورد آثار مضر آنها بر روی خازنها، دامپرهای روشنایی، موتورها، ترانسها، رله ها و ... بحث میشود.
همچنین بحثی نیز در مورد توان هارمونیکی نیز خواهد داشت.
فصل چهارم: فصل نهائی این پروژه راه کارهای ممکن جهت حذف هارمونیک ها را ارائه می نماید که می توان از روشهای چند پالسه، فیلترهای فعال و غیر فعال و روش تزریق جریان نام برد.
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از تجهیزات با تکنولوژی بالا مانند کامپیوترها و کنترل کننده های برنامه پذیر منطقی ( PLC) که وابستگی بیشتری به انرژی الکتریکی و کیفیت آن دارند، دیگر تنها استفاده از انرژی الکتریکی مورد پذیرش نبوده، بلکه کیفیت و خصوصیات برق تحویلی نیز مهم است. از سوی دیگر گسترش روز افزون استفاده از تجهیزاتی مانند کنترل کننده های سرعت، محرکه های تغییر دهنده فرکانس و خازن هایی که برای اصلاح توان راکتیو به کار می روند، همگی موجب کاش کیفیت برق و ایجاد مشکلات متعدد برای تجهیزات الکترونیکی می شود. لذا با در نظر گرفتن افزایش حساسیت تجهیزات و استفاده روز افزون از تجهیزاتی که موجب کاهش کیفیت برق می شوند، مبحث کیفیت برق روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.
شبکه قدرت ایده ال شبکه ای است که در آن انرژی الکتریکی به صورت ولتاژ و جریان سینوسی در فرکانس ثابت و در سطوح ولتاژ مشخص از سوی نیروگاه ها به مراکز مصرف منتقل می شوند. اما در عمل وجود و تجهیزات با مشخصه غیر خطی و بخصوص ادوات الکترونیک قدرت در بخش های مختلف تولید، انتقال و مصرف انرژی الکتریکی، موجب پیدایش اعوجاجات هارمونیکی در شکل موج سینوسی جریان ولتاژ در شبکه قدرت می شود. این موضوع اهمیت آشنایی و مطالعه هارمونیک ها در شبکه قدرت را به عنوان یک شاخه جدید در مهندسی قدرت مطرح می نماید.
لذا در این پروژه سعی بر آن داشتم که از چگونگی تولید هارمونیک ها و اثرات آنها تا راه های کاهش هارمونیک ها مباحثی هر چند اندک بیان شود. امید بر آن است که حق مطلب ادا گردیده باشد.
شامل 182 صفحه فایل word قابل ویرایش
گزارش کاراموزی درباره مبانی اشکال زدائی شبکه،فرمت ورد، تعداد صفحه69
مقدمه:
وابستگی به منابع شبکه در سالیان اخیر بطرز چشمگیری افزایش یافته است . در دنیای امروز ، موفقیت یک سازمان با قابلیت در دسترس بودن شبکه آن گره خورده است . بدیهی است که در چنین مواردی توان تحمل سازمان ها در زمان بروز یک مشکل در شبکه و انجام عادی فعالیت های روزمره بطرز محسوسی کاهش می یابد . همین موضوع باعث شده است که اشکال زدائی شبکه به عنوان یکی از عناصر حیاتی و تعیین کننده در اکثر سازمان ها مورد توجه جدی قرار بگیرد .
علاوه بر این که وابستگی به منابع شبکه رشد چشمگیری را داشته است ، این صنعت بسرعت به سمت محیط های پیچیده نظیر استفاده از چندین نوع رسانه انتقال داده ، چندین پروتکل و ضرورت ارتباط با شبکه های ناشناخته نیز حرکت می کند . این نوع شبکه های ناشناخته ممکن است یک شبکه گذرا متعلق به یک مرکز ارائه دهنده سرویس های اینترنت ( ISP ) و یا یک شرکت مخابراتی باشند که شبکه های خصوصی را به یکدیگر متصل می نمایند . همگرائی صوت و تصویر درون شبکه های داده نیز پیچیدگی بیشتری را به دنبال داشته است و اهمیت اعتماد پذیری به شبکه را بیش از هر زمان دیگر مهم نموده است .
وجود محیط های شبکه ای پیچیده بدین معنی است که مسائل مربوط به ارتباطات و حفط حداقل کارآئی در ارتباطات بین شبکه ای بشدت رشد و در برخی موارد یافتن منبع بروز مشکل سخت و اغفال کننده است .
فهرست:
مبانی اشکال زدائی شبکه
علائم ، مسائل و راه حل ها
مدل حل مشکلات
مرحله اول : تعریف دقیق و شفاف مشکل ایجاد شده پس از آنالیز وضعیت موجود
مرحله دوم : جمع آوری اطلاعاتی که به ما در جهت ایزوله کردن مشکل ایجاد شده کمک می نماید
مرحله سوم : بررسی مسائل احتمالی بر اساس حقایق جمع آوری شده
مرحله چهارم : آماده کردن یک طرح عملیات ( action plan
مرحله پنجم : پیاده سازی طرح عملیات
مرحله ششم : جمع آوری نتایج پس از انجام هرگونه تغییر در متغیرها
مرحله هفتم : آنالیز نتایج
مرحله هشتم : استفاده از یک طرح عملیاتی دیگر در صورت عدم حل مشکل
آمادگی لازم در صورت بروز مشکل در شبکه
اشکال زدائی شبکه : یک رویکرد ساختیافته
رویکرد سنتی
من نمی توانم ...
... متصل شوم .
... به سرور ....
... هم اینک ...
رویکرد ساختیافته
محور اول : مشخص کردن عناصری که باعث بروز مشکل شده اند
محور دوم : مشخص کردن مراحل اشکال زدائی
محور سوم : درک مناسب ، طرح پرسش و تست
اشکال زدائی سیستم فایل
هفت قانون طلائی به منظور نگهداری دیسک
ارتقاء سیستم به ویندوز 2003
استفاده از سخت افزار های لازم به منظور افزونگی اطلاعات
استفاده از یک نرم افزار مناسب آنتی ویروس
Defragment کردن سیستم فایل در محدوده های زمانی مشخص
اجرای Chkdsk/r در محدوده های زمانی مشخص
بررسی و مشاهده event logs به صورت ادواری به منظور آگاهی از مسائل مرتبط بادیسک
تهیه Backup از تمامی ولوم ها بطور مرتب
نسبت به تغییر صدای دیسک بی تفاوت نباشید
نکاتی برای اشکال زدائی
اشکال زدائی ویندوز 2000 و XP ( بخش اول )
مراحل راه اندازی سیستم
مرحله اول : بررسی و تست اولیه سیستم در زمان راه اندازی (
الف ) Beep Code مربوط به AMI BIOS
ب ) Beep Code مربوط به Award BIOS
ج ) Beep Code مربوط به IBM BIO
د ) Beep Code مربوط به Macintosh
نمایشگر ویدئو و کلیدهای دستیابی به Set-up mode
سپردن کنترل به سیستم عامل
گزارش خطاء
شکال زدائی ویندوز 2000 و XP ( بخش دوم
مرحله دوم : مقدار دهی و عملیات اولیه سیستم ( Initial start-up phase
مرحله سوم : فعال شدن برنامه اولیه بوتینگ ( Boot loader phase )
تغییر حالت حافظه از Real به 32 بیت
استقرار فایل Boot.ini در حافظه
نمایش منو انتخاب سیستم عامل
فعال کردن درایور SCSI در صورت نیاز
مرحله چهارم : تشخیص و پیکربندی سخت افزارهای نصب شده ( Hardware detect and configure )
مرحله پنجم :استقرار هسته سیستم عامل در حافظه ( Kernal load )
مرحله ششم :ورود به سیستم ( Logon )
اشکال زدائی کارت شبکه ( بخش اول )
بررسی LEDs : چراغ های مربوط به فعالیت و لینک
اشکال زدائی کارت شبکه ( بخش دوم )
اجرای برنامه اشکال زدائی ارائه شده به همراه کارت شبکه
عدم پیکربندی صحیح کارت شبکه
بررسی پیکربندی شبکه
اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش اول )
برای اشکال زدائی از کجا می بایست شروع کرد ؟
اولین اقدام : بررسی وضعیت پیکربندی TCP/IP
استفاده از hostname
ضرورت استفاده از دستور
اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش دوم )
استفاده از ipconfig
استفاده از ipconfig به همراه سوئیچ all
سایر سوئیچ های دستور ipconfig
توضیحات :
اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش سوم)
دستور Ping
استفاده از Ping
استفاده از Ping در ویندوز
توضیحات :
اشکال زدائی ارتباط بین گره های یک شبکه با استفاده از دستور Ping
آیا پیکربندی TCP/IP بر روی سیسم محلی ( ارسال کننده ) درست است
آیا امکان ping نمودن نام host وجود دارد
آیا امکان ارتباط با سیستمی دیگر در شبکه وجود دارد ؟
آیا امکان ارتباط با Default Gateway وجود دارد ؟
آیا امکان ارتباط با سایر سیستم های موجود در خارج از شبکه محلی وجود دارد
اشکال زدائی شبکه های مبتنی بر TCP/IP (بخش چهارم )
موارد استفاده از دستور tracert
نحوه عملکرد دستور tracert
استفاده از دستور tracert
نحوه استفاده از دستور tracert
توضیحات :
شکال زدائی سرویس دهنده
نسبت دهی آدرس نادرست
متداولترین مسائل سرویس دهنده DHCP
تناقض (conflict) بین آدرس های IP
تنظیم دستی آدرس IP بر روی یکی از سرویس گیرندگان
استفاده از چندین سرویس دهنده DHCP
خلاصه
برای تاریخ معانی و تعاریف گوناگونی گفته اند و از جمله «تعیین کردن مدتی از ابتدای امری عظیم و قدیم و مشهور تا ظهور امر ثانی که دنبال اوست».
این تعریف و معنی بیشتر به خود تاریخ اتکاء دارد تا به موضوعات تاریخ که نظر ما متوجه آنهاست؛ بنابراین از تعریف دیگری استفاده می کنیم: «سرگذشت یا سلسله اعمال و وقایع و حوادث قابل ذکر که به ترتیب از منه تنظیم شده باشد».
چنانچه ملاحظه می نمایید اساسی ترین رکن در تعریف تاریخ، زمان گذشته است. سابقه هر چیز را ما می توانیم در عنوان تاریخ آن چیز بازگو نماییم و به همین مناسبت تاریخ می تواند به انواع بیشماری تقسیم گردد: تاریخ پیامبران، تاریخ ادیان، تاریخ تمدن، تاریخ روابط خارجی، تاریخ علوم، تاریخ ارتش… تاریخ معاصر ایران.
تاریخ معاصر ایران با مساله نفت توام و همراه است. امتیازاتی که از زمان ناصرالدین شاه در این خصوص به خارجیها داده شده، همواره با حوادث و تحولات بسیار همراه بوده است و امروز هم که نفت را به طور کامل در اختیار داریم نه تنها با یک مساله بزرگ اقتصادی مواجه هستیم بلکه مهمترین مساله سیاسی روز ما را تشکیل می دهد تا آنجا که آمریکا مدعی عدم جواز استفاده از نفت به عنوان یک حربه سیاسی در خصوص ایران از آن استفاده کرد لیکن در ابتدا ژاپن و اروپای غربی به مناسبت همین نفت تا حدی در محاصره اقتصادی ایران، با آمریکا هماهنگی نکردند و یا تردید به خود راه دادند.
1- اهمیت نفت: تمدن امروز جهان پیوستگی غیرقابل تردیدی با نفت دارد چه مهمترین ماده ای است که تا به حال شناخته شده و صنایع دنیا را از ابتدای قرن بیستم به طور عمده به گردش در می آورد. نفت یعنی قوه محرکه صنایع، و ماده اولیه هزاران کالای مورد استفاده بشر چون مصالح ساختمانی، دارو، رنگ، الیاف، کود شیمیایی، وسائل آرایش و از همه مهمتر صنعت پتروشیمی، سوخت ناوگان عظیم دریایی، هواپیماهای غول آسای امروزی، جت های جنگنده و غیره و غیره همه از نفت است. قطع تولد یک روز نفت در دنیا دگرگونی بسیار را به دنبال دارد چنانچه تحریم نفتی اعراب در سال 1973 م (1352 هـ.ش)، مصیبتی فراموش ناشدنی برای دنیای صنعت بود تا آنجا که اروپا را به جیره بندی وادار ساخت، استفاده از اتومبیل سواری در بعضی کشورها متوقف گردید و چرخ بسیاری از صنایع از حرکت ایستاد.
2- سوابق نفت به طور کلی: از هزاران سال پیش بشر اندک آشنایی با نفت داشته و در موارد بسیار محدود از آن استفاده می کرده است لیکن به شکلی ابتدائی و بیتوجه به اصول علمی. مصرف قیر در گذشته های دور بر همین اساس بوده است. حدود صد و بیست سال قبل اولین چاه نفت در آمریکا حفر گردید و استخراج آن شروع شد. در آغاز قرن بیستم فقط تولید جهانی در سال، 21 میلیون تن بود و در نیمه این قرن به پانصد میلیون تن، و در سال 1971 م (1350 هـ.ش)، به 2430 میلیون تن رسید و اکنون تولید سالیانه باید از مرز چهار هزار میلیون تن در سال گذشته باشد. مصرف نفت در کشورها یکسان نیست. معلوم است که کشورهای توسعه نیافته در مقایسه با ممالکی مثل امریکا، شوروی، ژاپن و انگلیس مصرف کمتری دارند لیکن به طور کلی مصرف سرانه ساکنین کره زمین یک تن در سال تخمین زده می شود.
3- امتیازات اولیه: در زمان ناصرالدین شاه یکی از اتباع انگلیس امتیاز ایجاد راه آهن را گرفت، اما در قسمتی از قرارداد قید گردید که کمپانی طرف قرارداد از معادن فلزات و نفت و قیری که در چهل میلی طرفین راه آهن است بهره برداری خواهد کرد؛ این قرارداد انجام نشد و لغو گردید.
«البرت هوتسن» هلندی امتیاز نفت «دالکی» بوشهر را که در آن تاریخ به نظر میرسید نفت قابل توجهی دارد دریافت کرد ولی از انجام کار مایوس گردید.
در سال 1250 هـ.ش (1289 هـ.ق- و 1872م)، امتیاز بسیار مهمی به «بارون ژولیوس رویتر» داده شد (رویتر بنیانگذار خبرگزاری است، و خبرگزاری انگلیس رویتر هم به نام او نام گذاری شده است) این امتیاز علاوه بر راه آهن شامل استخراج همه معادن کشور (به جز معادن طلا، نقره و جواهرات) و استفاده از تمام جنگلها و اجازه تأسیس شعب پست و بانک و احداث خطوط تلگرافی در همه نقاط کشور میشد. چنین امتیازی چنان بیسابقه بود که بعضی آن را بخششی بزرگ دانسته و پارهای آن را فروش یک مملکت تعبیر کرده اند.
شامل 69 صفحه فایل word قابل ویرایش