اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی تاثیر دینداری بر رضایت از زناشویی کارکنان تیپ2ارتش جمهری اسلامی ایران

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق بررسی تاثیر دینداری بر رضایت از زناشویی کارکنان تیپ2ارتش جمهری اسلامی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی تاثیر دینداری بر رضایت از زناشویی کارکنان تیپ2ارتش جمهری اسلامی ایران


دانلود تحقیق بررسی تاثیر دینداری بر رضایت  از زناشویی کارکنان تیپ2ارتش جمهری اسلامی ایران

خانواده این واحد به ظاهر کوچک اجتماعی، از ا رکان عمده و از نهادهای اصلی هر جامعه به شمار می رود و در واقع هر خانواده را باید خشت بنای جامعه و کانون اصلی حفظ سنت و  رسوم و ارزش های والا و مورد احترام و شالوده مستحکم مناسبات پایدار اجتماعی و روابط میان افراد و مهد پرورش فکر و اندیشه و اخلاق و تعالی روح انسان دانست. خانواده با قرار داد ازدواج بین زن و مرد که عنوان زن و شوهر پیدا می کنند آغاز می گردد، بجز  ازدواجهایی که از روی اجبار صورت      می گیرد، آغاز رابطه زناشویی و شکل گیری خانواده با عشق و علاقه دو طرفه صورت می گیرد و با اضافه شدن فرزندان به این مجموعه بنیان خانواده مستحکمتر می گردد. اما گاهی این رابطه که با عشق آغاز شده با مشکلات و موانعی برخورد می کند و ممکن است محبت و دوستی به نفرتی عمیق تبدیل گردد که حتی زوجین را به تعجب وادارد و برای آنان این سئوال پیش آید که چگونه آن شروع عاشقانه به این فرجام کشیده شد؟

در مواقعی که روابط صمیمی بین زن و شوهر هر خدشه دار می شود و تفاهم کاهش می یابد، عوارض مخرب و منفی در بهداشت روانی خانواده و همچنین فرزندان ایجاد می شود. از این رو  افزایش تفاهم زناشویی و مساعد سازی محیط خانوادگی به عنوان یکی از اقدامات بهداشت روانی اولیه ملاحظه می گردد که در زمینه های تربیتی از اهمیت چشمگیری برخوردار است. (میلانی فر، 1370)

یکی از عواملی که در تحقیقات مختلف اثر مثبت آن بر روابط مطلوب زن و شوهر مورد بررسی قرار گرفته دین و دینداری زوجین می باشد، زیرا دین همواره در زندگی انسانها حضور داشته و جهان بینی انسانها و نوع رابطه انسانها با یکدیگر را شکل داده است.

تاریخ نیز نشان داده  است که دین ورزی( چنان که مطالعات باستان شناسی و انسان شناسی هم نشان داده اند)، جزء لاینفک زندگی بشری در تمام اعصار بوده است. ویل دورانت معتقد است: دین به اندازه ای غنی، فراگیر و پیچیده است که هیچ دوره ای در تاریخ بشر خالی از اعتقادات نبوده است. این که حتی یک انسان بی اعتقاد به خدا هم، در شرایط نامطمئن بحران روحی و درماندگی به طور ناهشیار به خدا و نیروهای ماوراء الطبیعی می اندیشد و از او استمداد می طلبد، یک پدیده ثابت شده ای است. به گفته فرانکل بنیانگذار مکتب معنا درمانی احساس مذهبی عمیق و واقعی، در اعماق ضمیر ناهشیار هر انسانی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که مذهبی بودن به معنای وسیع کلمه می تواند آثار بحران شدید زندگی را تعدیل کند و همچنین ارتباط مثبتی بین مذهب و سلامت روان وجود دارد. بنابراین اعتقادات مذهبی یک موضوع مهم  در سلامت جسمی و روحی است.( به نقل از مختاری و همکاران، 1380)

مذهبی بودن به معنای وسیع کلمه می تواند آثار بحران های شدید زندگی را تعدیل کند و همچنین ارتباط مثبتی بین مذهب و سلامت روان وجود دارد. بنابراین اعتقادات معنوی می تواند آثار بحرانهای شدید زندگی را تعدیل کند و همچنین ارتباط مثبتی بین مذهب و سلامت روان وجود دارد. ( مختاری و همکاران، 1380) در ازدواج سازگار زناشویی و رضایت از آن امر مهمی به شمار می رود سازگاری زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر در بیشتر مواقع احساسی ناشی از خوشبختی و رضایت از همدیگر دارند. نکته قابل توجه اینکه اسلام تاکید فراوانی بر استحکام ازدواج دارد، به گونه ای که نزد خدا هیچ بنایی مستحکمتر از ازدواج نیست. و خداوند متعال هدف ازدواج را رسیدن به آرامش می داند چنانکه در آیه شریف 21 سوره مبارک روم        می خوانیم و باز یکی از آیات لطف او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی برقرار نمود. بر این اساس انتظار می رود کسانی که نسبت به ارزش های اسلامی پایبند هستند، دارای سازگاری زناشویی بیشتری نیز باشند زیرا تدین یکی از ارکان اساسی زندگی سعادتمندانه محسوب می شود.

اما دینداری دارای ابعاد متفاوتی و افراد مختلف ممکن است دارای یکی یا همه ابعاد دینداری باشند. و سوالی که مطرح است این است آیا افرادی که از نظر ابعاد دینداری تفاوت دارند، از نظر رضایت از زناشویی هم با یکدیگر تفاوت دارند؟

 ضرورت و اهمیت تحقیق

رضایت از  زناشویی بربسیاری از ا بعاد زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می گذارد و روابط زناشویی رضایت بخش ،سنگ بنای عملکرد خوب خانواده است و باعث روابط خوب  وا لدین وفرزندان با یکدیگر می گردد،در ازدواج هایی که توافق بر آنها حاکم است پدر و مادر به خوبی از پس  ایفای نقش والدینی خود بر خواهند آمد.وفرزندانی شاداب و موفق به جامعه تحویل خواهند داد . فرزندان چنین خانواده هایی کمتر به بزهکاری گرایش خواهند داشت.

 اما اغلب کانون گرم خانواده که با عشق و علاقه  زن و شوهر آغاز می گردد ،گاهی  با آغاز زندگی مشترک و گاهی مدتی پس ازآن با بحران روبرو می گردد،ومحیط گرم و صمیمانه خانواده  به عرصه جنگ و کشمکش بین طرفین تبدیل می شود ، علاوه بر زن و مرد،  این تنشها بر فرزندان  نیز تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.و زمینه انحراف فرزندان وگاه حتی خود  زوجین را فراهم می آورد..متاسفانه این تعارضات زناشویی به رغم داشتن عوارض بسیار مخرب بر خود خانواده و اجتماع رو به گسترش بوده وهر روز پر دامنه تر می گردد .میزان شیوع ناسازگاری به طور گوناگونی گزارش شده است ؛تمامی گزارشها علی رغم تفاوتهایی  که  با یکدیگر دارند نشان می دهند که میزان ناسازگاری زناشویی رو به افزایش است.

درپژوهشی  در این خصوص نشان داده شده است  نسبت طلاق به ازدواج در ایران از سال 1368  تا 1377 از شاخص 40/7به 98/7 رسیده است .کمترین میزان طلاق در سال 1362 با نسبت 32/6و بیشترین  در سال 1370 با نسبت 81/8 ثبت شده است.(مهدویان، 1376)

در خصوص عواملی که بر رضایت از زناشویی و به عبارت دیگر عدم ناسازگاری زناشویی موثر است ،عوامل مختلفی مطرح می باشد که یکی از مهمترین  عوامل عدم هماهنگی شناختی  و ارزشی زوجین از یکدیگر می باشد.با توجه به اینکه کشور ما ، کشوری مذهبی است و این دین است که بسیاری از ارزشها ویا به عبارت دیگر جهان بینی افراد را تعیین میکند ،به نظر می رسد که بر رضایت از زناشویی هم بسیار موثر باشد ،لذا با توجه به اهمیت خانواده به عنوان  یک عنصر زیر بنایی جامعه و تاثیر گذاری عمیق دین بر این عنصر زیر بنایی ، انجام پژوهشی در خصوص تاثیر دینداری  بر رضایت اززناشویی ضروری می باشد.

 اهداف تحقیق:

هدف کلی :

1 تبیین  تاثیر  دینداری بر رضایت از زناشویی    

اهداف جزئی:        

 1 تبیین تاثیر جهت گیری درونی دینی بر رضایت از زناشویی

  1. تبیین تاثیر بیرونی دینی بر رضایت از زناشویی
  2. تبیین تاثیر عمل به باورهای دینی و رضایت از زناشویی

4- تبیین تاثیر شناخت مسائل دینی بر رضایت از زناشویی

شامل 51 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی تاثیر دینداری بر رضایت از زناشویی کارکنان تیپ2ارتش جمهری اسلامی ایران

تحقیق در مورد حقوق آدم ربایی

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد حقوق آدم ربایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حقوق آدم ربایی


تحقیق در مورد حقوق آدم ربایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه56

بررسی جرم آدم‌ربایی:

 شاید بتوان گفت بعد از جرم قتل عمدی مهمترین جرم علیه اشخاص جرم آدم‌ربایی است . تحت شرایطی آدم ربایی می‌تواند بعنوان یک بزه بین‌المللی و به عنوان یک جرم سیاسی مورد بررسی قرار گیرد و ربودن افراد یکی از مصادیق جرائم علیه آزادی تن اشخاص می‌باشد. در تعریف آدم‌ربایی می‌توان گفت . "بردن و انتقال دادن شخصی از مکانی به مکان دیگر بدون رضایت به قصد سوء" امروزه دیگر نمی‌توان گفت در کشور ما ربودن و جرم آدم‌ربایی به ندرت اتفاق می‌افتد. هر چند در گذشته اغلب اطفال، مجنی علیه این جرم قرار می‌گرفتند اما در زمان حاضر اشخاص کبیر هم مجنی علیه این جرم قرار گرفته و بر حسب انگیزه آدم‌ربا و آدم ربایان، بزه دیده این جرم قرار می‌گیرند. در حقوق کیفری ایران از زمان مشروطیت این جرم مورد توجه قانونگزاران قرار گرفته چنانچه ماده 270 قانون جزای عرفی به ربودن اطفال اختصاص داده شده بود. کاملترین قانونی که در خصوص جرم آدم‌ربایی به تصویب رسید و تا حدی ارتکاب این بزه را تقلیل داد، قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص مصوب 28ˆ12ˆ1353 می‌باشد. با تصویب قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) و اختصاص ماده 621 این قانون به جرم آدم‌ربایی این سوال مطرح می‌شود که آیا قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص را باید منسوخ دانست


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حقوق آدم ربایی

تحقیق در مورد مدیریت زمان

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد مدیریت زمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مدیریت زمان


تحقیق در مورد مدیریت زمان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه24

فهرست مطالب

اصول عمومی مدیریت زمان

 

چگونه وقت خود را می‌گذرانید؟

 

برنامه‌ریزی

 

 

 

1- از مزاحمت‌ها جلوگیری کنید.

 

2- کنترل کنید

 

1- فقط بگو «نه»

 

4- سرعت خود را تنظیم کنید

 

مدیریت زمان شخصی

 

 

 

2- اهداف شخصی

 

اهداف خود را اولویت‌بندی کنید:

 

مدیریت زمان

 

مقدمه

 

راه‌های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. برای قرنها مردم از حرکت ماه، ساعت آفتابی، اذان،‌ زنگ کلیسا برای تنظیم برنامه‌ زمانی روزانه خود استفاده کردند تا اینکه در قرن دوازدهم راهبان کاتولیک ساعت‌هایی را برای تنظیم فعالیت‌های خود ساختند.

 

در طول تاریخ تمدن‌ها به زمان و ابعاد آن توجه داشته‌اند و این توجه در این دوران نیز وجود دارد و عباراتی مانند «وقت طلاست» گویای این توجه است. جوامع امروزی جوامعی هستند که در آنها تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد. فناوری‌های نو محیطی فراهم آورده‌اند که تقریباً در مدت زمان کم می‌توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز ‌به ‌روز بیشتر می‌شود.

 

این رویکرد که همواره با بشر همراه بوده ‌است این احساس را برای او به وجود آورده ‌است که از زمان عقب می‌ماند و نمی‌تواند از آن به صورت مؤثر بهره گیرد. تاریخ به ما می‌گوید که مدیریت ضعیف زمان یک مسئله قدیمی است، مسئله‌ای است که فناوری آن را به وجود نیاورده ‌است و آن را نمی‌تواند حل کند. در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایند‌های اداری، کمتر درپیچ و تاب تشریفات اداری و کاغذ بازی گم می‌شوند، مدیریت ضعیف زمان را کمتر می‌توان مخفی کرد. مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم تا در زندگی موفق شویم

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مدیریت زمان

اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟

اختصاصی از اس فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟ بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده:

اگر شادی و نشاط در مدرسه و کلاس نباشد زیستن برای یادگیری و یادگیری برای زیستن متعالی محقق نخواهد بود. جهان هستی در نتیجه تلاش مداوم و همکاری مجموعه ای عظیم به وجود آمده و در تلاش و پویایی این اعضا است که هر روز حیاتی نو اقامه می کند چنانچه مصداق بارز این کلام است که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند. و حال اگر نظری ریز بین تر بر این مجموعه اندازیم یکی از هزاران ما حصل آن تشکیل اجتماعات مردمی است اجتماعی که به طور خاص در پیکره اش خانواده ها نقش بسته اند. زمانی که فرزندان یک خانواده یا یک اجتماع در یک محیط سالم و با نشاط زندگی نمایند و به دور از تنش ها و هتک حرمتها و در سایه احترام متقابل والدین در یک مکتب درس تربیت می شوند. اگر خانواده ها در شاداب سازی زندگی فرزندانشان تلاش نمایند طبیعی است که نتیجه موثرتری در فرایندهای زندگی آینده بچه ها خواهد داشت. از جمله گردشهای هفتگی ماهانه و حتی سالانه به تجدید قوای روحی خانواده کمک کرده و با نشاط و شادابی والدین فرزندان اطمینان خاطر یافته و به دور از تنش ها و اضطرابها استرسها به حرکت در مسیری صحیح هدایت می شوند. که البته در کنار همه ی آنچه گفته شد افکار و عقاید پدر و مادر و چگونگی به دست آوردن این نشاط نیز حایز اهمیت است. ولی اجتماع هم نباید این کار را فقط به عهده ی خانواده بگذارد بلکه جامعه نیز در به وجود آوردن فضای شاداب و قابل تحمل برای بچه ها باید نقش مهمی را ایفا کند و این زمانی موثر واقع می شود که کارها با برنامه ریزی صحیح و رعایت تمام اصول اخلاقی طرح شوند. از آنجا که محیط آموزشی مدرسه در بین محیط بعد از خانواده قرار داد که فرد در آن اجتماعی شده و در معرض آموزشهای رسمی قرار می گیرد که این آموزشها در سرنوشت او و بالطبع در سرنوشت جامعه موثر خواهد بود و برای اینکه تلاش مدیران و معلمان و کلیه مسئولان آموزشی در این محیط و سرمایه های مادی و معنوی جامعه در زمینه های آموزش و پرورش هدر نرود بهتر است این آموزشها در محیطی شاد ارائه شود   زیرا یادگیری و آموزش در محیط شاد بهتر از محیط های خشک و سرد است پس دانش آموز در یک محیط با نشاط بهتر می تواند یاد بگیرد تا در محیطی سرد و بی روح .هنگامی که در مدرسه مکانی برای آموختن مهارتهای کاربردی زندگی باشد برای دانش آموزان شوق انگیز و نشاط آور خواهد بود.  مهمترین مولفه شاد بودن امید به زندگی است. به عبارت دیگر بین شاد بودن و امید به زندگی یک رابطه مستقیم وجود دارد. به امید روزی که در مدارس ما تمامی مولفه های شاد به کار گرفته شود

مقدمه 

کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب گریز یا معمولی و عادی. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت توجه نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین دبیر و دانش‌آموز از روشن‌‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد. سؤال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان کلاس درس را جذاب، دلپذیر و خوشایند کرد تا نه فقط مقررات آموزشی، بلکه اشتیاق فراگیران برای یادگیری و حس کنجکاوی وحقیقت‌جویی آنان عمده‌ترین عامل حضورشان در کلاس باشد و رعایت انضباط و مقررات و آداب آموزشی را برای بهر‌ه‌برداری بیشتر از کلاس باعث شود؟ آیا می‌توان با قاطعیت و انعطاف‌پذیری و با اعمال حاکمیت و مدیریت بی‌چون و چرا، کلاس را جذاب کرد؟ آیا با واگذارکردن فراگیران به حال خود و حذف نظارت و مدیریت، می‌توان کلاس را جذاب ساخت و شوق فراگیر برای حضور در کلاس را برانگیخت؟ اینجانب …. دبیر مطالعات اجتماعی آموزشگاه ……  با توجه به این تحقیق ابتدا در مورد وضعیت کلاس و مدرسه وضعیت دانش آموزان توضیح دادم و اینکه چگونه می توان نشاط را به کلاس برگردانم راه حل هایی با مشورت معلمان ، اولیاء و دانش آموزان ارائه دادم و از میان راه حل ها دو مورد را به اجرا در آوردم . 

بیان مسئله: 

دبیر یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ای را نمی‌توان برای تعلیم و تربیت منظور کرد. دبیر نه تنها متخصص مسائل آموزشی، بلکه راهنما،‌ سرمشق، مشاور مشفق و دوست و مشکل‌گشای دانش‌پژوهان است. حال اگر دبیر بتواند غیراز آنکه مسائل آموزشی را می‌آموزد، مشفقانه و مشتاقانه در صلاح و اصلاح رفتار و تربیت فراگیران بکوشد، با آنان نه از روی مقررات خشک آموزشی بلکه از روی احساس و عاطفة متعادل رفتار کند، موقعیت آنان را درک کند، خشک و عبوس و با اخم و ترشرویی برخورد نکند، حرمت و جایگاه آنان را پاس دارد و با آنان در تعامل و تفاهم باشد، کلاس درس، کلاس خوشایند و پرجاذبه خواهد شد و فراگیران برای حضور در چنین کلاسی اشتیاق نشان خواهند داد. دبیری می‌تواند جذابیت کلاس را فراهم آورد که از نظر علمی توانا و مسلط باشد. در واقع اصلی‌ترین وظیفةآموزشی دبیر یاد دادن و آموختن است و دبیری که از نظر علمی تواناتر باشد، بهتر می‌تواند این وظیفه را به انجام رساند. حال اگر وظیفة آموزشی دبیر با کم‌آگاهی او به خوبی انجام نگیرد و کلاس درس او سطح مناسبی از اندیشه و دانایی را نداشته باشد، ممکن است فراگیران نسبت به حضور در چنین کلاسی احساس تردید کنند و به این نتیجه برسند که خودشان با مطالعة کتاب می‌توانند به همین سطح از آموزش که دبیر آن را عهده‌دار شده است، دست یابند. 1-چگونه میتوانم کلاس با نشاط داشته باشم؟ 2- چگونه میتوانم دانش آموزان را به جنب و جوش هیجان وادار کنم؟  3- چگونه میتوانم در حین تدریس دانش آموزان را به سوال و پرسش وادار کنم؟ 4- چگونه می توانم علاقه دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی را افزایش دهم؟

توصیف وضعیت موجود 

اینجانب ......مدت 12 سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنو دبیر مطالعات اجتماعی آموزشگاه شهیده مریم ابوالقاضی شهرستان نهاوند هستم.موضوع تحقیقی که انتخاب کردم درباره چگونه می توانم کلاس با نشاطی داشته باشم. در سال تحصیلی اخیر احساس میکردم دانش آموزان در کلاس رغبتی به درس نشان نمی دهند و کلاس برایشان خسته کننده است. من با انتخاب این موضوع قصد دارم راهکارهایی پیدا کنم تا بتوانم کلاس بانشاطی داشته باشم .


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس مطالعات اجتماعی را شاد ، جذاب و مخاطب پذیر نمایم؟