اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره گیاه با ارزش آنغوزه(Ferula assa-foetida)

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق درباره گیاه با ارزش آنغوزه(Ferula assa-foetida) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره گیاه با ارزش آنغوزه(Ferula assa-foetida)


دانلود تحقیق درباره گیاه با ارزش آنغوزه(Ferula assa-foetida)

مراتع علاوه بر تأ مین علوفة مورد نیاز دام ها از لحاظ تأ مین بستر مناسب برای رشد گیاهان دارویی و صنعتی در تولید گیاهان دارویی و صنعتی سهم  عمده ای دارند.

برداشت غیر اصولی، عرصه های مرتعی را از گونه های خوشخوراک مرتعی خالی وگونه های غیر خوشخوراک را جایگزین آنها نموده و در بعضی از مراتع بر اثر بهره برداری های بی رویه و بدون مطالعه از فرآورده های فرعی مرتعی گونه های با ارزش دارویی و صنعتی یا کلاً حذف و یا در حد تک بوته هایی بر جای مانده است.

یکی از این گونه های دارویی و مرتعی مهّم گیاه آنغوزه می باشد که علاوه بر نقشی که در حفاظت خاک بر عهده دارد نوعی صمغ تولید می نماید که ارزش دارویی و صنعتی فراوان نیز دارد که باید اقدامات مهّمی جهت حفظ و احیاء رویشگاه های آن به عمل آید.

شناسایی رویشگاه ها ، بررسی نیازهای اکولوژیکی ،جمع آوری بذر، ایجاد کلکسیون های نباتی و بالاخره اهلی کردن و کشت گیاهان وحشی از جمله اقدامات مهمّی هستند که باید در زمینة گیاهان دارویی و صنعتی انجام پذیرد.

 در این تحقیق یکی از گیاهان مرتعی ایران با نام علمی Ferula assa-Foetida مورد بررسی قرار گرقته که ارزش علوفه ای چندانی ندارد ولی اهمّیت آن به سبب وجود ماده ای است که از آن استخراج می شود . این مادّه مصرف دارویی ، صنعتی و ارزش اقتصادی فراوانی برای روستائیان و صادر کنندگان دارد . این مادّه یکی از فرآورده های جنبی مرتع به حساب می آید . اگر چه این مادّه از نظر وزنی قابل توجّه نیست ، ولی ارزش اقتصادی فراوانی دارد و منبع درآمد با ارزشی برای روستائیان و صادرکنندگان به شمار می رود .

گیاه آنغوزه از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و از شیرابة آن بیش از ‪ ۶۰۰نوع دارو و ‪۶۰ نوع علف کش به دست می‌آید با کاشت گیاه آنغوزه می‌توان درآمدی معادل یک دوم درآمد حاصل از نفت را بدست‌آورد و هر کیلوگرم از این گیاه در بازار کشورهای عربی حاشیة خلیج فارس به قیمت ‪ ۱۲دلار به فروش می‌رسد.

گیاه دارویی آنغوزه پس از هفت سال گل می‌دهد که از هر هکتار آن، بین ‪ ۷۰تا ‪ ۱۰۰کیلو صمغ به دست می‌آید

 لازم به ذکر است که این گیاه اولین بار درسال 1678 میلادی ، توسط شخصی به نام کامفر از اهالی لارستان فارس شناسایی شد. کامفر با به کار گرفتن تعدادی بهره بردار بومی ، اقدام به بهره برداری آنغوزه در این منطقه نمود . وی پایه گذار روش تیغ زدن سنتی ( برش عرضی) در ایران می باشد .

 آنغوزه با نام علمی Ferula assa-foetida از گیاهان دارویی مهّم تیره چتریان می باشد. این گیاه علفی, چند ساله کرکدار،   بوته ای یا درختچه ای و مونوکارپیک1 است ( بسته به شرایط اقلیمی محل رویش ، سال پنجم یا ششم و به گفتة بعضی از محقّقین پس از 6 تا 10 سال به گل می رود) و سپس دوره رویشی آن خاتمه می یابد.در پنج سال اول منحصراً دارای تعدادی برگ واقع بر روی سطح زمین می باشد.  تدریجاً از بین برگ های آن که عموماً ظاهری غبار آلود دارند ، ساقه ای راست ، تقریباً استوانه ای و گوشتدار خارج  می شود که ارتفاعی متجاوز از 1تا 2 متر پیدا می کند .(در بعضی از منابع بین  2 تا5/2 متر نیز ذکر گردیده است .)

 ساقه ای زرد فام دارد که طول آن شیار دار است. در انتهای ساقه های  اصلی و فرعی گلهای زرد رنگ و مجتمع به صورت گل آذین چتر مرکّب پدیدار می شود.

 گلها هرمافرودیت البته گلهای نر و ماده نیز در گیاه وجود دارد. رنگ پوست ساقة گل دهنده زرد متمایل به سبز می باشد برگهای قاعدة ساقة این گیاه عموماً گوشتدار، به طول متوسط 50 تا 60 سانتی متر و فاقد دمبرگ و منقسم به قطعاتی با تقسیمات فرعی دندانه دار یا لوبدار است.

قطر ریشة این گیاه بر حسب سن گیاه متفاوت و حدود 7-15 سانتی متر  می باشد و معمولاً تا عمق30-40 سانتی متردر خاک فرو  می رود . ریشه ها به صورت افقی و به موازات سطح خاک  قرار دارند که در حفاظت خاک اهمیت فراوانی دارد.

برگها به صورت روزت و روی زمین گسترده می باشند . برگها سبز تیره و دارای بریدگی های عمیق و تقسیمات فرعی می باشند و برگهای قاعدۀ ساقة این گیاه عموماً گوشتدار، به طول متوسط 50 تا 60 سانتی متر و فاقد دمبرگ و منقسم به قطعاتی با تقسیمات فرعی دندانه دار یا لوبدار است.

میوة آن شیزوکارپ(دو فندقه) به رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای خرمایی و بوی تند دارد ،شکل آن بیضوی نسبتاً مسطح و دارای 5 خط مشخص در هر مریکارپ با کناره تغییر شکل یافته به صورت بال است. دو فندقه در زمان رسیدن از یکدیگر جدا می شوند و هر کدام به یک بذر تبدیل و ریزش می کنند .

ریشة این گیاه از دو لایة ضخیم و نازک تشکیل شده است . پوست بیرونی ریشه به رنگ قهوه ای متمایل به تیره است و پس از خشک شدن به صورت یک لایة نازک به راحتی جدا می شود. پوست درونی ضخیم و به رنگ سفید می باشد. ریشه ها راست،گوشتدار و نسبتاً ضخیم می باشند . منطقة یقة گیاه پوشیده از الیافی است که با قیماندۀ غلاف خشک شده برگهای سنوات قبل است. این الیاف یک لایة محافظ برای این منطقه به حساب می آیند. پس از تشکیل بذر چون در گیاه بالغ، تمامی شیرۀ پرورده برای ساختن بذر به مصرف    می رسد گیاه برای همیشه خشک می شود و ریشه مورد حملة حشرات و آفات قرار گرفته و می پوسد.

 

شامل 30 صفحه فایل word قابل ویرایش                                                                                                                                                                                              


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره گیاه با ارزش آنغوزه(Ferula assa-foetida)

بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم

اختصاصی از اس فایل بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم


بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات11

 

مقدمه
نرخ بیکاری بهترین راه شناخته شده در ارزیابی بازار کار و یکی از مواردی است که در بسیاری از کشورها بسیار بدان پرداخته شده است.
نرخ کل بیکاری در سالهای اخیر در هفت کشور الجزایر، یوگوسلاوی، ماسارونیا ، مراکش ، نامبیا ، صربستان، مونتنگرو و کرانه باختری و نوار غزه نرخ بیکاری بیش از 20 درصد در سالهای اخیر بوده است.
اطلاعاتی که بعد از سال 1995 وجود دارد، نشان می دهد که 50در صد از کشورها با افزایش میزان بیکاری مواجه شده اند و 50 درصد دیگر با کاهش بیکاری .
-ILO نرخ بیکاری در بین زنان و مردان در سال 1990و 2001. برای جلوگیری از محدودیت های موجود و برای مقایسه آمارهای تمامی کشورها، می توان بر اساس برخی از الگوهای ILO هر یک از کشورها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.این مقایسه ها نشان می دهد که میزان بیکاری زنان و مردان در بین سالهای 1990 و 2000 در فنلاند ،آلمان ،ژاپن،و سودان افزایش یافته، در حالیکه در استرالیا ،کانادا، ایرلند، هلند، نیوزیلند، نوروژ، اسپانیا، و ایالات متحده با کاهش روبرو بوده است.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان 16 ص

اختصاصی از اس فایل اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان 16 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان 16 ص


اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان 16 ص

 

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات16

 

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان
اعتیاد ، سالها تنها به عنوان یک « جرم » شناخته می شد و فرد معتاد را صرفاً یک « مجرم » می شناختند . تحقیقات جامعی که به ویژه در دانشگاه « یل » انجام گرفت بروز تغییرات شیمیایی و حتی ، فیزیکی در بافت مغز افراد معتاد را به اثبات رساند و کارشناسان ، امروزه اعتیاد را یک بیماری مزمن و عود کننده می شناسند که به صورت حمله های متناوب « احساس نیاز » و « مصرف » ماده مخدر تظاهر می یابد . متأسفانه به نظر می رسد که در برخورد با معضلات و مشکلاتی که اهمیتی به مراتب کمتر از اعتیاد دارند منطقی تر برخورد می شود . عذر یک فرد سیگاری که با قیافه حق به جانب ادعا می کند که « مجبور است » سیگار بکشد ؛ به راحتی پذیرفته می شود و خیلی مؤدبانه از او می خواهند که در محل مجزایی به استعمال دخانیات مشغول شود .
این در حالی است که نگاه صرفاً مجرمانه به شخص معتاد ، از او تنها و تنها انتظار « ترک » و آن هم « خیلی فوری » دارد . دکتر آلن لشنر «Alan Leshner » دبیر انستیتو ملی مبارزه با مواد مخدر معتقد است که هیچ نیازی در انسان ، قوی تر و شدیدتر از احساس نیاز یک معتاد به مصرف مواد مخدر نیست .

 


دانلود با لینک مستقیم


اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان 16 ص

دانلود تحقیق تهاجم فرهنگی و مقابله باآن

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق تهاجم فرهنگی و مقابله باآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تهاجم فرهنگی و مقابله باآن


دانلود تحقیق تهاجم فرهنگی و مقابله باآن

مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.

اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده "تهاجم فرهنگی" یا غلبه‏ی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏هاست که نمونه‏ی بارز آن روند روبه گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها ـ به ویژه فرهنگ اسلامی ـ در یکصد سال اخیر است. تفاوت عمده‏ی تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ موردهجوم امکان انتخاب وجود ندارد.

جلوه‏های تهاجم فرهنگی را می‏توان به دو دسته‏ی بیرونی، همچون: تلاش برای دین‏زدایی، ایجاد روحیه‏ی خودباختگی فرهنگی، ترویج افکار و اندیشه‏های غربی و ... و درونی، همچون: عقب‏ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... تقسیم کرد. در این مقاله ضمن بررسی جلوه‏های فوق، راهکارهایی برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه شده است.

واژگان کلیدی: فرهنگ، تهاجم فرهنگی، فرهنگ‏پذیری، تبادل فرهنگی

 حیات بشری همواره با فرهنگ توأم بوده است و ملتی که فرهنگ مخصوص به خود نداشته باشد، مرده محسوب می‏شود؛ علاوه بر این، یک فرهنگ بالنده برای تکامل خود باید توانایی تبادل با سایر فرهنگ‏ها و جذب عناصر مثبت آن را داشته باشد؛ بنابراین، تمام فرهنگ‏ها باید در تعامل با یکدیگر باشند، تا بتوانند در مجموع، بشر را به پیشرفت مطلوب برسانند.

در عصر حاضر که نظام سرمایه‏داری به سرپرستی آمریکا، با تک‏قطبی شدن جهان و فروپاشی رژیم شوروی سابق، یکه‏تاز عرصه‏ی جهانی شده‏است، به شکل‏های مختلف می‏کوشد تا نظرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را به تمام کشورهای جهان تحمیل کند و فرهنگ واحدی متناسب با منافع درازمدت خود بر جهان حاکم سازد. از طرف دیگر سایر ملت‏ها نیز در برابر این زیاده‏خواهی آمریکا برای حفظ و پاسداری از فرهنگ ملی و بومی خود مقاومت می‏کنند. در این میان فرهنگ اسلامی توانسته است در صد سال اخیر در برابر این هجوم مقاومت و اصالت خود را حفظ کند.
بدیهی است طرّاحان "نظم نوین جهانی" که با هزاران ترفند توانسته‏اند یک ابرقدرت نظامی، نظیر شوروی سابق را از سر راه خود بردارند و سبب فروپاشی کمونیسم در سطح جهانی شوند، مایل نیستند با قدرت جدیدی در برابر منافع خود مواجه گردند. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سبب شده است که سلطه‏گران بیش‏تر از آن جهت خوفناک باشند که قدرت جدیدِ مقابل منافع نامشروعِ آنان، یک گروه سیاسی ـ مذهبی به نام جهان اسلام باشد؛ قدرتی که از نظر فرهنگی با داشتن ارزش‏های قوی، نظیر خداپرستی، ظلم‏ستیزی، نوع‏دوستی، برادری، مساوات و عدل، می‏تواند در برابر فرهنگ غربی قد علم کند؛ لذا چون می‏دانند که از مقابله‏ی مستقیم با ایدئولوژی اسلامی طرفی نخواهند بست، می‏کوشند با ترفندی قدیمی، به طور غیرمستقیم، در ارکان جوامع اسلامی، از جمله جامعه‏ی ما رخنه کنند و آن ترفند چیزی نیست جز "تهاجم فرهنگی".
بدین منظور، در این مقاله سعی شده است به نوعی این پدیده مورد بررسی قرار گیرد و عوامل داخلی و خارجی و نیز برخی از راه‏کارهای مبارزه با آن مطرح شود. از آن‏جا که بحث از تهاجم فرهنگی مستلزم تعریف فرهنگ و ویژگی‏های آن است، ابتدا به این موارد می‏پردازیم و سپس موضوع اصلی را بررسی می‏کنیم.

فرهنگ
برای فرهنگ در حدود دویست و پنجاه تعریف ارائه کرده‏اند؛از جمله :
ـ کلیه‏ی دستاوردهای مادی و معنوی هر جامعه، اعم از دانش، هنر، اخلاقیات، قواعد، آداب و رسوم، عبادات و دیگر قابلیت‏های اکتسابی، که از نسلی به نسل دیگر انتقال می‏یابد.
ـ مجموعه‏ی باورها، بینش‏ها، ارزش‏ها، آداب و سنن، اخلاق و اندیشه‏های پذیرفته شده و حاکم بر یک جامعه.

ـ مجموعه‏ی پیچیده‏ای که در برگیرنده‏ی دانستنی‏ها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، قوانین، عادات و هرگونه توانایی که به وسیله‏ی انسان، به عنوان عضو جامعه، کسب شده است .


ـ فرهنگ مجموعه‏ای از آگاهی‏ها(شناخت‏ها) و رفتارهای فنی، اقتصادی، آیینی (شعایر)، مذهبی، اجتماعی و غیره است که جامعه‏ی انسانی معینی را مشخص می‏کند .

تعاریف مختلف و متفاوت از فرهنگ بیانگر این مطلب است که تمام دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ در قالب اصطلاح فرهنگ قابل تعبیر است؛ به همین سبب تعریف ذکر شده در فرهنگ مردم‏شناسی میشل پانوف2 را می‏توان تعریفی جامع از فرهنگ دانست.

فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی

فرهنگ را می‏توان در دو سطح مادی و معنوی دسته‏بندی کرد؛ فرهنگ مادی عبارت است از تمامی آنچه که عینی و ملموس است؛ مانند آثار هنری، دستاوردهای صنعتی، بناهای تاریخی، خط، موسیقی و... . فرهنگ معنوی یا غیرمادی نیز عبارت است از عقاید و رسوم، علوم و معارف، ارزش‏ها و اندیشه‏ها، اخلاقیات، دانستنی‏ها و....

فرهنگ مادی معمولاً تحت تأثیر فرهنگ معنوی رشد می‏کند؛ زیرا نوع نگرش به هستی و جهان، و ارزش‏های حاکم بر جوامع، در ساخت ابزار جدید برای امور زندگی و رفاه اجتماعی به انسان جهت می‏دهد؛ برای مثال، طرز نگرش، نوع ارتباطات و معاشرتِ انسان‏ها، آنان را به ساختاری خاص در معماری سوق می‏دهد، و یا نوع نگرش زنان به حقوقشان، آنان را در انتخاب نوع لباس یا رفتار رهنمون می‏سازد. از طرف دیگر فرهنگ مادی نیز در فرهنگ معنوی تأثیر می‏گذارد. برای مثال، وارد شدن و جای گرفتن یک

شامل 34 صفحه فایل word  قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تهاجم فرهنگی و مقابله باآن

آرامش

اختصاصی از اس فایل آرامش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آرامش


آرامش

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات13

 

 

الطمانینه الی کل احد قبل الاختیار من فصور العقل .
آرام گرفتن بهر کس پیش از آزمایش کردن از کوتاهی عقل است ممکن است مراد آرامش گرفتن و صداقت و دوستی باشد پیش از آزمایش کردن کسی و ظاهر شدن صلاح و خوبی او یا اعتماد کردن بر هر کس باشد پیش از آزمایش کردن او و ظاهر شدن اینکه محل اعتماد است.
معنای لغوی الطمانیه : اطمینان ـ آرامش دل ـ آسودگی
طما ـ طمو الماء : آب بالا آمد و رودخانه را پر کرد.
البحر : دریا پر شد و موج زد
النبت : گیاه دراز شد
ت همته : بلند همت شد
به الخوف : سخت تر شد

 

 

 

 

1ـ از کتاب غرر الحکم و دور الکلم
فرهنگ لاروس : ترجمه عربی به فارسی ، تالیف : دکتر خلیل جر ، جلد اول ، ترجمه سید حمید طبیبیان
آرامش به عنوان شرایط باطنی نماز
نماز باید با حالت سکون و آرامش برگزار شود قلب و روح باید با عبادت متحد و همراه شوند این زمانی است که قلب هم در صحنه نماز باشد الفاظ و حرکات با قلب یکی شوند اگر نماز از حد ظاهر و بدن به باطن روح انسان سرایت کرد قلباً از حقیقت نماز لذت می برد و در نتیجه طمانینه هم حاصل می شود صاحبان نفس مطمئنه کسانی هستند که حقیقت ایمان در روحشان رسوخ کرده باشد آنجا که عبادت جامع شرایط و به دور از شائبه و همراه با اخلاص باشد اهمیت وجود حاصل می شود و امنیت وجود طمانینه و آرامش به بار می آورد . خداوند می فرماید : والذین آمنوا و لم یلبثوا ایمانهم بظلم اولیک لهم الامن ، یعنی آنها که ایمان دارند و ایمانشان از ظلم و ستم پاک است برای آنها امنیت و آرامش است. و نیز می فرماید : الذین امنوا تطمئن قلوبهم بذکرالله الا بذکرالله تطمئن القلوب ، یعنی کسانی که ایمان آوردند و قلوبشان به یاد خدا آرام گرفت آگاه باشید که تنها با نام خداست که دلها آرام و قرار می گیرد.
امام صادق (ع) می فرماید : فاجعل قلبک قبله للسانک ، لا تحرکه الا باشاره القلب و موافقه العقل و رضی الایمان . یعنی قلب خود را قبله زبانت قرار ده جز با اشاره دل و موافقت عقل و رضایت ایمان زبان را به حرکت در نیاور.
وقتی که انسان به نماز می ایستد و تکبیر می گوید باید قلب و دل و فکر و روح و زبان همه با هم بگویند الله اکبر البته معنای الله اکبر این نیست که خدا بزرگ یا بزرگتر است چون ما چیزی نداریم که در برابرش بگوییم خدا بزرگتر است معنای الله اکبر این است که خدا بزرگتر از ان است که بتوان او را توصیف نمود همه وجود ما اگر با زبان ما هماهنگ شود ، طمانینه حاصل
می شود در مورد آیت الله سید محمود جزایری (ره) نقل می کنند که در مسافرتی در بیابانی مشغول نماز می شود خادم ایشان که از آقا فاصله گرفته بود ناگهان متوجه می شود شیری به آقا نزدیک شده است و با دیدن این صحنه مضطرب و ناراحت می شود اما کاری از دستش بر نمی آید بعد که نمازش را می خواند آن حیوان هم می رود . آقا ، خادم را مضطرب می بیند. سئوال می کند چه شده ! می گوید : مگر شیر را ندیدید نزدیک بود شما را از بین ببرد . می فرماید ! من اصلاً او را ندیدم و توجهی هم به آن نداشتم ! این همان طمانینه است که در نماز لااقل مرتبه ضعیفش ـ لازم است وباید باشد .


دانلود با لینک مستقیم


آرامش