فهرست مطالب
فصل اول:
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت وضرورت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف عملیاتی
تعاریف نظری متغیرها
فصل دوم:
مقدمه
ادبیات پژوهش
پیشینه پژوهش
فصل سوم:
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
فصل چهارم:
مقدمه
روش تحقیق
روایی وپایایی ابزار اندازه گیری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم:
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
بررسی فرضیه1و2
نتیجه گیری کلی
پیشنهاد های کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیتهای تحقیق
منابع و پیوست ها
چکیده :
هدف ازانجام این پژوهش بررسی یادگیری مشارکتی ،رقابتی، انفرادی بر میزان یادگیری و یاد داری با نقش واسطه ای مهارتهای ذهن آگاهی وسرسختی دانش آموزان پایهی اول راهنمایی ناحیه 2 رشت بوده است .دراین پژوهش فرضیهها به این نکته اشاره دارند که بین الگوی مشارکتی ،رقابتی ،انفرادی تفاوت وجود دارد. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان پسر که در ناحیه 2 درسال تحصیلی 94-93 در شهر رشت به تحصیل مشغول بوده را شامل شده است .
جهت نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحله ای استفاده شده و به صورت کاملاً تصادفی به سه گروه آزمایشی تقسیم شدهاند . ابزار جمع آوری اطلاعات آزمون های محقق ساخته بود که قبل و بعد از اعمال متغیرهای مستقل بر روی دانش آموزان اجرا شد. برای محاسبه معنیداری نتایج در بین گروهها از آزمون وا ریانس یک راهه کواریانس یک راهه،آزمون تعقیبی توکی ا ستفاده شد .
نتایج این پژوهش به این شرح است:
الگوی مبتنی بر روش یادگیری مشارکتی نسبت به الگوی مبتنی بر روش یادگیری رقابتی وانفرادی در یادگیری و یادداری تفاوت معنی داری را نشان می دهد .
بررسی یادگیری مشارکتی ،رقابتی ،انفرادی بر میزان یادگیری و یاد داری با نقش واسطه ای مهارتهای ذهن آگاهی وسرسختی