اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بادام و انواع آن

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد بادام و انواع آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بادام و انواع آن


تحقیق در مورد بادام و انواع آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:19

 فهرست مطالب

 

مقدمه :

 

منشأ و توسعه اولیه بادام :

 

دوره  گلدهی :

 

گرده افشانی :

 

باروری :

 

سال آور ی :

 

مغز دوقلو:

 

پایه های بادام :

 

کود دهی و آبیاری:

 

هرس و شکل دهی درخت :

 

تاریخچه اصلاح بادام :

 

توسعه ارقام مدیترانه ای

 

بیولوژی گل :

 

جمع آوری و آماده سازی بذر :

 

رشد دانهال ها :

 

روشهای اصلاح :

 

گرینش ارقام گونه P.dulcis

 

گزینش کلونی از توده درختان بذری

 

تلاقی های کنترل شده :

 

دورگ گیری درون گونه ای :

 

گزینش برون کلونی

 

موفقیت ها و انتظارات :

 

 

بادام با نام علمی Prunus amygdalus یکی از گیاهان تیره گل سرخ متعلق به دو لپه ای ها می باشد . بادام یک  درخت بومی آسیای غربی ، کرانه جنوبی دریای مدیترانه و مراکش است .

 

بادام یکی از قدیمی ترین درختان خشک میوه است که امروزه بیشترین تولید میوه خشکبار تجاری را به خود اختصاص داده است . بادام همچون انار ، گردو، انگور و پسته از ایران منشأ گرفته است . این گیاه نسبت به آب و هوای خشک و گرم رشد خوبی دارد .

 

ناحیه عمده تولید بادام دنیا دشت های مرکزی کالیفرنیا است و دومین ناحیه عمده تولید بادام شامل کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه می باشد . سومین منطقه تولید بادام آسیای مرکزی و جنوب غربی آن است .

 

بادام جزو نخستین درختان خزان دار می باشد که به دلیل نیاز سرمایی کم در زمستان و واکنش سریع به دمای گرم رشد در فصل بهار ، زودتر از سایر درختان شگوفه می کند. بادام به طور طبیعی خود ناسازگار است .

 

از نظر باغبانی میوه بادام به عنوان میوه خشک طبقه بندی می شود که در آن بذر محصول تجاری محسوب می شود . مغز  شامل یک جنین ، آندوسپرم و بافت است . مغز بادام به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی (50تا 55%) سرشار از انرژی است . گلهای بادام صورتی یا سفید هستند و روی شاخه های جانبی پدیدار می شوند .

 

منشأ و توسعه اولیه بادام :

 

درمیان گونه های جنس Prunus بادام ارتباط خویشاوندی نزدیک با هلو داشته و زا نظر تکاملی شرایط محیطی آسیای مرکزی و جنوب غربی آن ،آنها را از یکدیگر جدا نموده است . هلو بیشتر در آب و هوای مرطوب آسیا شرقی ولی بادام در آب و هوای خشک آسیای مرکزی تکامل و گسترش یافته است .

 

بادام زراعی همانند اکثر گونه های بادام حالت خود ناسازگار دارند این ناسازگار از خود باروری جلوگیری می کند اما برای دگر گرده افشانی مناسب بوده و همچنین تنوع در توده های درختان   را حفظ می کند .

 

گونه های بادام عمدتاً دارای میوه مغز تلخ می باشند چون دارای مقدار زیادی گلوکزید آمیگدالین هستند که در اثر هیدرولیز به بنزل آدلین . سیانید تبدیل می شود و این فرآیند در حضور امولسیون آنزیم صورت می گیرد .

 

گونه های مختلف بادام به ویژه آنهایی که از نظر گیاهشناسی در یک بخش قرار دارند به آسانی یکدیگر را تلقیح می کند . تلاقی  طبیعی بین بادام های  و گونه های وحشی به آسانی صورت می گیرد.

 

مرکز اولیه منشأ بادام را می توان در تمدن های قدیمی و مسیرهای بازرگانی اولیه اولیه جستجو نمود . بادام های تحت کشت حاصل تلاقی بین دو گونه Prunus bucharica وP.fenzlians می باشند .

 

دوره  گلدهی :

 

بعد از تامین سرمای مورد نیاز  جوانه های گلدهنده بادام بر حسب نیازهاشان به گرما شروع به رشد می کنند . این سرما حدود 300-400 ساعت است .

 

گل انگیزی در سال قبل از شکوفایی گلها در ماههای اردیبهشت و خرداد اتفاق می افتد . تشکیل اجزای گل به صورت جنینی در داخل جوانه گل  در مرداد اتفاق می افتد و تا آغاز پاییز اجزای اولیه گل در داخل جوانه گل ظاهر می شوند . تشکیل دانه گروه در طول زمستان ( دی و بهمن ) اتفاق می افتد درحالیکه بلوغ تخمدان قبل از گلدهی رخ می دهد . گلها قبل از برگها در اواخر زمستان یااوایل بهار ظاهر می شوند . جوانه های گل بادام به صورت منفرد ، برون برگ و همیشه در وضعیت جانبی برروی شاخه قرار می گیرد .

 

جوانه های گل برروی 3 نوع شاخه قرار می گیرند :                         

 

1- در اطراف شاخکهای کوتاه به طول 10- 3 سانتیمتر ، با کمتر از 8 گروه که معمولاً 5-1 جوانه گل دارند .

 

2- برروی شاخکهای طویلتر یا شاخه های کوتاه با 25-8 گره

 

3- بروی شاخه های طویل با بیش از 25 گره ، معمولا در قسمت انتهایی این شاخه ها جوانه های گل به صورت کروی و در کنار جوانه های رویشی قرار می گیرند . زمان و طول دوره گلدهی بسته به رقم و شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد . و ممکن است از 10-30 روز تغییر کند .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بادام و انواع آن

دانلود تحقیق آثار باستانی در ایران

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق آثار باستانی در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آثار باستانی در ایران


دانلود تحقیق آثار باستانی در ایران

موقعیت جغرافیایی ایران بگونه ای است که همواره مورد سکونت انسانها از هزاران سال پیش از تاریخ قرار گرفته است. نجد ایران مثلثی است بین دو فرورفتگی خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال. کوههای مغرب یا سلسله زاگراس از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد یافته است و سلسله جبال البرز در قسمت شمالی مثلث مذکور قرار گرفته است.

به شهادت تاریخ و گواهی باستانشناسانی که از سالها قبل از این، در مناطق مختلف و بر روی آثار بجای مانده از ایران باستان کند و کاو می کردند نجدایران از جمله اولیه نواحی سکونت بشر اولیه بوده است. در قسمت داخلی نجد ایران از جمله مناطقی که مورد سکونت قرار گرفته است دشت پهناور خوزستان یا سوزیانای[1] قدیم است این دشت که در قسمت جنوب غربی قرار گرفته است همان امتداد دشت بین النهرین است.

تحقیقات باستانشناسی نشان داده است که انسان عهد حجر که تازه از کوه فرود آمده و در دشت سکونت گزیده بود بر روی مسیر کمانی شکل اطراف کویر نمک واقع در مرکز ایران ساکن شد. (هزاره پنجم ق.م) از جمله قرارگاههای انسانی بر روی این مسیر سیلک کاشان، قم، ساوه، ری و دامغان است.

بشر اولیه تا زمانی که یکجا نشینی را آغاز نکرد نتوانست به طور مطلوب از صنایع مختلف از جمله سفالگری، کشاورزی، دامداری و غیره بهره لازم را ببرد. اگرچه باستانشناسان، قدیمی ترین ظروف گلی حرارت دیده را به هشت هزار ق.م نسبت می‌دهند و نمونه آن در غار کمربند در نزدیکی بهشهر بدست آمده لیکن سفالهای این دوره ضخیم، کم پخت، شکننده، خشن، قهوه ای رنگ و بدون نقش است و در آن مقدار زیادی علف به عنوان شاموت[2] بکار رفته است و این نشاندهنده آن است که سفال در این سالها در مرحله ابتدایی پیشرفت خود بوده است و احتمالاً مدت زمان زیادی از استفاده پوسته کاسه ای گیاهان و قطعات سنگی با سطح مقعر به عنوان ظرف نگذشته بوده است.

در مرحله بعد با گذشت زمان و تشکیل دهکده ها و پیشرفت صنایع مختلف بخصوص سفالگری، ظروف سفالی ظریفتر، با ضخامت کمتر و با درجه حرارت بالاتر پخته شدند و کم کم نقوش مختلف با تکامل تدریجی خود بر روی ظروف بکار گرفته شد که این تکامل تدریجی را با بررسی لایه های مختلف تپه های سیلک کاشان، شوش و سایر نقاط می توان مشاهده کرد.

همزمان با شکل گیری نقوش تزئینی بر روی سفال، با هنر نقش برجسته در این دوره‌ها روبرو هستیم. هنر نقش برجسته از هنرهایی است که ایرانیان باستان از هزاران سال پیش از تاریخ به آن توجه داشتند لیکن این هنر در اندازه های بزرگ آن بیشتر بر روی سنگ و با حجاری اجرا می شد و فقط اندازه های کوچک آن بود که به کمک فلز و گاهی گل انجام می شد. نقوش این نقش برجسته ها در بیشتر مواقع واقعی و در مواردی در دوره هایی خاص نقوش تجریدی بکار می رفت.

امروزه نقش برجسته ها بیشتر حالت تزئینی یافته اند و در اندازه های مختلف بیشتر با گل برای تزئینات داخلی و خارجی بکار می روند. آنچه باعث کاهش ارزش این آثار به عنوان هنر می شود طرحهایی است که هنرمندان اجرا می نمایند. بیشتر طرحهایی که امروزه نه فقط در نقش برجسته بلکه در هنرهای دیگر نیز اجرا می شود چیزی جز تقلید زود هنگام از هنر غرب نیست که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ و تمدن ایرانی ندارد. تمدنی که در آن با وجود همه پستیها و بلندیها، هنر روال طبیعی تکامل خود را طی کرد و در این راه هیچگاه از چهارچوب روح ایرانی خارج نشد.

در طراحی پروژه عملی ارائه شده سعی شده است نیم نگاهی به هنر اصیل ایرانی، سفالگری و هنر اصیل ایرانی، نقوش روی سفال، صورت گیرد.

در طراحی این نقوش، از نقاشی های اجرا شده بر روی سفال پیش از تاریخ بخصوص در سه منطقه سیلک کاشان، شوش و تل باکون الهام گرفته شده است.

در این رساله نیز هر چند سعی شد تا نقوش بیشتر از حیث معنی و مفهوم مورد بررسی قرار گیرند ولی بدلیل کمبود منابع این منظور به طور کامل برآورده نشد

 

 

 

 

فایل ورد 80 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آثار باستانی در ایران

دانلود مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن


دانلود مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

 

مشخصات این فایل
عنوان: نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 15

این مقاله درمورد نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

چگونه می توان در کودکان آمادگی لازم برای نوشتن را ایجاد کرد
زمانی که در منزل سر گرم مطالعه کتاب بودم سعی می کردم به جای خلوت و دنجی پناه ببرم که فرزند خردسالم به من دسترسی نداشته باشد چون هر موقع که مرا سرگرم خواندن و نوشتن می دید سریعاً‌ کناب را از دستم می گرفت و چنان به خط های کتاب خیره نگاه می کرد و متفکرانه آنرا و رانداز مینمود و آنرا ورق می زد که انگار او خود نویسنده کتاب است و یا زمانی که مشغول نوشتن بودم مداد ......

چه دلایلی برا ی آمادگی برای نوشتن بچه ها وجود دارد ؟
به نظر من سه دلیل مهم برای تشویق کودکان و تلاش آنان برای نوشتن وجود دارد که این دلایل زمینه های لازم را برا ی آمادگی بچه ها جهت نوشتن فراهم می نماید ، که عبارتند از :
1- شناخت بهتر شاگردان زمانی که بچه ها کنابی را از دست پدر خود میگیرند و در گوشه ای نشسته و متفکرانه آن را ورق میزنند و یا دفتز خواهر بزرگتر خود را از پیش روی او برداشته و یا دور از چشمان ......

و اما رهنمود هایی برای آمادگی نوشتن تحت عنوان آموزش نوشتن گام به گام به بچه ها در سال اول دبستان
1- معرفی نمونه هایی برای آمادگی نوشتن بچه ها :
الف – تقدم زبان شفاهی بر زبان نوشتاری :در آغاز بچه ها را تشویق کنید که در ابراز نظرها و احساسات و تجارب با یکدیگر شریک شوند تحقیقات نشان داده است که در هر مرحله از رشد زبان قدرت تقلید اصوات در کودک بیشتر از قدرت درک زبان است بهمین ترتیب قدرت درک....

آموزش اصول درست نویسی
که این اصول شامل موارد زیر می باشد :
الف ) روش بدست گرفتن قلم ب) روش نشستن در هنگام نوشتن ج) فاصله چشم از کاغذ د) میزان نور در هنگام نوشتن ذ) بهره گیری از سطور پر رنگ در ابتدای فعالیتهای نوشتاری بچه ها و ...
گ) بهره گیری از رویکرد ترکیبی ( تلفیقی ) در ایجاد آمادگی برای نوشتن .
ل) بهره گیر ی از تصاویر ابتدا جهت ارائه بحث های شفاهی و گفتاری و سپس نوشتاری......

یادداشت پیشرفت کار کودکان
نوشتن کودکان می تواند به هر صورتی مانند چاپ ، خط خطی کردن ، حروف ساختگی ، حروف واقعی یا ترکیبی از شکل ها و حروف و عددها و ... باشد هر کدام از موارد فوق که باشد باید از طرف مربی پذیرفته شود . از آنجایی که کار کودکان بطور قابل ملاحظه ای با هم متفاوت است لذا اگر اشتباهی هم از سوی آنان در نوشتن پیش بیاید بدون دخالت بزرگترها پی به اشتباه خود خواهند برد و از عهده ی جبران آنها نیز بر خواهند آمد و خیلی.....

فهرست منابع مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

مری رنگ جالونگو ، وسلی زیگلر . آموزش برای نوشتن . ترجمه جمشید هادیان
گروه مولفان . نگاهی به آموزش و پرورش پیش از دبستان در جهان امروز . ترجمه رووف
دورتی جی ـ سینگر – تریسی آ . ترجمه عبد العظیم کریمی . کودک چگونه فکر می کند
یادگیری زبان و رشد واژگان کودک . ترجمه و نگارش . الله وردی آذری نجف آبادی
اندیشه و زبان . نوشته ویگو تسکی ، ترجمه حبیب الله قاسم زاده
رشد و تکامل عقلی کودک ، راتنیک جی ، ترجمه حسن پاشا شریفی

      


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نگاهی به تحقیقات صورت گرفته پیرامون آمادگی برای نوشتن

دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u

اختصاصی از اس فایل دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u


دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u

دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u

HTC DESIRE 820 دانلود رام رسمی و فارسی گوشی htc desire 820u دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u HTC DESIRE 820


نیازمندیها:


  1. دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u
  2.  دانلود SP Flashtool در اینجا
  3.  نصب بودن درایور گوشی (دانلود)

آموزش نصب رام از طریق برنامه SP Flashtool  :


آموزش کامل کار با برنامه در (اینجا)

  •  ابتدا رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u مورد نظر را از حالت زیپ بیرون اورده و سپس برنامه sp flashtool  را اجرا کنید.
  •  بر روی گزینه Sctter-loding کلیک کرده و فایل MTK65***-scottr.txtدرون پوشه فریمور را انتخاب کنید.
  •  بر روی گزینه Frimware>upgrade کلیک نمایید.
  • گوشی را خاموش کرده سپس کلیک volum up را نگه داشته و usb  را وارد کنید.
  •  منتظر بمانید تا عملیات فلش انجام شود

دانلود با لینک مستقیم


دانلود رام رسمی و فارسی گوشی HTC DESIRE 820u

تحقیق باورهای معلمان

اختصاصی از اس فایل تحقیق باورهای معلمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق باورهای معلمان


تحقیق باورهای معلمان

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :28

زمانی که معلمان سهم خود را در پروسه انضباطی انکار می کنند در واقع سهم خود را نیز در دست‌آوردهای آکادمیک کودک نادید می‌گیرند.

 

باورهای معلمان

تأثیر باورهای معلمان درباره خود دانش‌آموز نمی‌تواند مورد تأیید بیشتر از حد قرار گیرد. اگر دانش‌آموزی در کلاس است تأثیر باورهای معلم گریزناپذیر است. بر مثالهای زیر توجه نمائید.

جونیس پایه دوم را در کلاس‌های بومن با یک لباس و مواد جدید و اشتیاق به آموختن شروع نمود. برادر بزرگتر جونیس که هم اکنون در کلاس چهارم است نیز در کلاس‌های بومن بوده است او دانش‌آموزی با هوش و توانا بود کسی که می‌توانستند از پس هر کاری برآید. یک ماه بعد از سال تحصیلی جونیس در گروه خواندن دچار اشکال شد. او با بعضی از مفاهیم دست و پنجه نرم می کرد و شبی عقلش را از دست می دهد. آقای بوفی به جونیس گفت: «من مطمئنم که تو خوب عمل خواهی کرد برای آنکه برادرت یکی از بهترین دانش‌آموزان من بود».

برداشت جونیس از برچسب آقای بوفی چه بود؟ آقای بوفی راجع به او چه باوری داشت؟ آیا این تشویق کننده یا ناامید کننده بود؟ قصد خوب بود ولی روش اجرا به تنیجه مورد نظر نمی‌رسید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق باورهای معلمان