اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اسراف و تبذیر در قرآن و سنت

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق اسراف و تبذیر در قرآن و سنت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اسراف و تبذیر در قرآن و سنت


دانلود تحقیق اسراف و تبذیر در قرآن و سنت

دین مقدس اسلام بهره‏بردارى مشروع از نعمتهاى الهى و زیباییهاى زندگى را مباح و روا و اسراف و زیاده‏روى را حرام و ناروا مى‏داند و این بدان جهت است که مسلمان به تناسب امکانات و توانایى و کارآیى خود، در برابر جامعه مسؤولیت دارد. در این صورت فرد اسرافکار قهرا از اجراى مسؤولیت و تعهدات اجتماعى خود بازمى‏ماند و از این رهگذر بر پیکر جامعه ضربه مى‏زند.

قرآن مجید این حقیقت را در ضمن مباحث اجتماعى در قالبهایى زیبا بیان مى‏کند و با هشدار به پیروان خود مى‏فرماید: (و انفقوا فى سبیل الله ولاتلقوا بایدیکم الى التهلکة) (1) یعنى در راه خدا انفاق کنید و با دستهاى خود، خود را به هلاکت و نابودى نیفکنید. از این آیه شریفه چنین استفاده مى‏شود که اگر مال در راه خدا و به سود جامعه و رفع نیازمندیهاى مردم مصرف نشود سرنوشت آن جامعه و ملت‏به هلاکت و سقوط مى‏انجامد.

صرف‏نظر از اهمیت‏خوددارى از اسراف و تبذیر در دین از نظر موقعیت‏خاص کشور اسلامى که در محاصره حکومتهاى سلطه‏گر قرار گرفته اگر ما بتوانیم تجملات زندگى را حذف کنیم و رعایت اقتصاد و میانه‏روى را در همه حال مدنظر و برنامه عمل قرار دهیم، به استقلال کشور کمک کرده‏ایم و به پیروزى نهایى نزدیکتر شده‏ایم. در نتیجه این شعار را در اقصى نقاط عالم و دنیاى اسلام و بالاخص ایران اسلامى اعلام کرده‏ایم که ما از تنگناهاى اقتصادى نمى‏هراسیم و قدرت آن را داریم که روى پاى خود بایستیم و به هیچ قدرتى جز خداوند متعال متکى نیستیم.

مفهوم اسراف

راغب اصفهانى مى‏گوید: «السرف تجاوز الحد فى کل فعل یفعله الانسان‏» (2) اسراف به معنى تجاوز از حد و معیار در هر کارى است که از انسان سر بزند، گرچه استعمال آن در موارد زیاده‏روى در انفاق مال بیشتر است و گاهى به خروج از اعتدال در مقدار خرج مال و زمانى هم به چگونگى بذل مال و مورد آن اطلاق مى‏شود. اما بنا به مفهوم سخن راغب و روح معنى «کل فعل‏» و بر پایه شواهد فراوان در قرآن و حدیث، اسراف به هر گونه تجاوزکارى و زیاده‏روى گفته مى‏شود و در هر حال اسراف عملى است ممنوع و محکوم، و مورد خشم و انزجار خداوند متعال است و از آن به شدت منع شده است.

خداوند در سوره اعراف مى‏فرماید: «کلوا واشربوا ولاتسرفوا انه لایحب المسرفین‏» (3) بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد.

مفهوم تبذیر

تبذیر برخلاف اسراف و تنها واژه‏اى اقتصادى است. تبذیر از ریشه «بذر» یعنى تفریق و پخش کردن چیزى; اصلش از ریختن و پاشیدن بذر است که به طور استعاره درباره کسى که مال خود را بیهوده تلف و پخش مى‏کند، به کار رفته است و نیز گفته شده است که تبذیر، انفاق مال در راه معصیت است.

با این توضیحات ملاحظه مى‏کنیم که «اسراف‏» در برابر اقتصاد و میانه روى قرار دارد و به هرگونه تجاوز از حد، در غیر طاعة‏الله و به قصور از حق‏الله اطلاق مى‏شود. در قرآن کریم واژه قصد و مشتقات آن در معانى; راست، متوسط و معتدل به کار رفته است. مانند «واقصد فى مشیک‏» (4) در راه رفتن اعتدال را رعایت کن.

فمنهم ظالم لنفسه و منهم مقتصد و منهم سابق بالخیرات (5) از میان آنها عده‏اى بر خود ستم کردند و عده‏اى میانه‏رو بودند و عده‏اى به اذن خدا در نیکى‏ها از همه «پیشى‏» گرفتند.

حضرت على(ع) در مورد قصد مى‏فرمایند: «علیک بالقصد فى الامور» (6) بر تو باد میانه‏روى در کارها. در خطبه همام از نشانه‏هاى متقین و پرهیزگاران مى‏فرماید: «و ملبسهم الاقتصاد» (7) یعنى پوشاکشان میانه بود، بدین معنى افراط و تفریط در کارها و زندگیشان وجود ندارد.

از مجموع این نظریه‏ها این چنین برمى‏آید که بین واژه اسراف به معنى اقتصادى آن با واژه تبذیر فرق زیادى وجود ندارد و تنها ممکن است در جهت تمایز بین این دو واژه گفته شود که با توجه به خصوصیات تعابیر لغت‏شناسان در معنى تبذیر، مقصود از این واژه تلف کردن و ضایع نمودن مال است و زیاده‏روى در انفاقات شخصى و امور خیریه را شامل نمى‏شود، در حالى که اسراف فراگیرتر از آن و در برگیرنده همه موارد از به هدردادن و زیاده‏روى در مصارف شخصى و خانوادگى و انفاقهاى مستحب مى‏باشد. و به عبارت دیگر هر تبذیرى اسراف است ولى هر اسرافى تبذیر نیست.

از امام صادق(ع) جمله کوتاهى نقل شده است که ممکن است همین نکته را از آن استفاده کرد. آن حضرت فرمود: «ان التبذیر من الاسراف‏» یعنى، تبذیر از اسراف است. در این حدیث‏شریف، براى اسراف انواع‏واقسامى فرض شده، که تبذیر شاخه‏اى از آن معرفى گردیده است.

اسراف از نظر قرآن

در قرآن کریم واژه «اسراف‏» و مشتقات آن مکرر به کار رفته است ولى در بیست و سه مورد لفظ «اسراف‏» استعمال شده که در هر مورد، مفهومى ویژه دارد. در غالب موارد، مقصود از اسراف جنبه‏هاى اخلاقى، عقیدتى و تجاوز از حدود الهى است، و تنها در چهار مورد جنبه مالى را شامل مى‏شود که با دو آیه «تبذیر» شش آیه مى‏شود.

به آیات زیر توجه کنید:

1 - کذلک زین للمسرفین ماکانوا یعملون. (8)

این‏گونه براى اسرافکاران اعمالشان زینت داده شده است.

2 - ولا تطیعوا امر المسرفین. (9)

اطاعت فرمان مسرفان نکنید.

شامل 20 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اسراف و تبذیر در قرآن و سنت

آموزش حل مشکل گوگل اکانت بعد از فلش Samsung Galaxy S5 Neo G903F بدون باکس (تست شده)

اختصاصی از اس فایل آموزش حل مشکل گوگل اکانت بعد از فلش Samsung Galaxy S5 Neo G903F بدون باکس (تست شده) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
آموزش حل مشکل  گوگل اکانت بعد از فلش Samsung Galaxy S5 Neo G903F بدون باکس (تست شده)

 

 

 

 

 برداشتن اکانت گوگل گوشیهای سامسونگ بدون باکس  برداشتن FRP(برداشتن گوگل اکانت و FRP)

آموزش حل و برداشتن قفل گوگل اکانت گوشی Samsung Galaxy S5 Neo G903F بدون باکس (تست شده)

 

 

حل مشکل اکانت گوگل سامسونگ و باز کردن قفل frp بدون کابل otg

این مشکل اکثرا در اندروید های ۵٫۰ به بالا هست
در اندروید ۵ گوشی های سامسونگ سیستم امنیتی جدیدی مانند آیکلود آیفون ایجاد شده که اگر اکانت گوگل روی گوشی شما باشد بعد از فکتوری ریست باید با همان اکانت گوکل گوشی را اکتیو کنید در صورتی که اکانت خود را فراموش کردید طبق این آموزش عمل کنید تا بتوانید گوشی خود را اکتیو کنید.

 

 

این فایل بار ها توسط تیم نرم افزاری جنوب جی اس ام و تست شده میباشد .

 


دانلود با لینک مستقیم


آموزش حل مشکل گوگل اکانت بعد از فلش Samsung Galaxy S5 Neo G903F بدون باکس (تست شده)

تحقیق در مورد قیام 15 خرداد

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد قیام 15 خرداد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد قیام 15 خرداد


تحقیق در مورد قیام 15 خرداد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه28

فهرست مطالب

حمام خون در تهران

 

قیام پانزدهم خرداد قم

 

راه پیمایی در سایر شهرها

 

تلاش رژیم برای تغییر واقعیت

 

انعکاس نهضت پانزدهم خرداد

 

اعتراض شخصیت ها

 

 

 

پانزدهم خرداد در مطبوعات جهان

 

آزادی امام امٌت

 

اسلامی بودن قیام پانزده خرداد

 

ندای ملکوتی امام

 

مردمی بودن نهضت پانزده خرداد

 

پایان افسانه جدایی دین از سیاست

 

 گرمی بخش جان ها

 

پانزده خرداد در کلام امام خمینی (ره)

 

 پانزدهم خرداد، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر؛ یادگاری است از پیوند معنوی توده های عظیم مردم کشور ما؛ واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران؛ نمایشی است ازبه پاخاستن مردمی که می خواستند ظلم و ستم را از بن بر کنند؛ تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند. پانزدهم خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند

 

 

 

دستگیری امام خمینی (ره)

 

در سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی رحمة الله یورش بردند. آنها امام را که سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، در سخنان کوبنده ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند. هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان های شهر قم، زیرپای مردان و زنان انقلابی – که در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند – به لرزه درآمد. این صحنه، درآن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتی

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد قیام 15 خرداد

دانلود تحقیق تصفیه فاضلاب

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق تصفیه فاضلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تصفیه فاضلاب


دانلود تحقیق تصفیه فاضلاب

قصد بر این نیست که روشهای تصفیه فاضلاب را به طور مشروح مورد بررسی قرار دهیم بلکه این روشها در حدیکه بتوان فاضلاف تصفیه شده ای مناسب برای مصارف کشاورزی – پرورش آبزیان- مصارف صنعتی تولیدی نماید در مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هدف از تصفیه فاضلاب اعمال روشها نیست که فاضلاب شهری یا پسابهای صنعتی را برای تخلیه محیط زیست یا مصارف مجدد بدون مخاطره انداختن بهداشت عمومی از طریق آلوده کردن محیط یا مثلاً محصولات کشاورزی تبدیل نماید. شاید روشهای تصفیه فاضلاب که بتواند فاضلاب تصفیه شده مناسب  برای آبیاری تولید نماید ساده تراز روشهای تصفیه برای مثلا  دفع فاضلاب تصفیه ضشده جریانهای آب یا زیر زمین باشد در موراد آبیاری با فضلاب کیفیت مناسب فاضلاب تصفیه شده به نوع محصولاتیکه تولید گردد مریبوط است، در این زمینه شرایط خاک محل کشاورزی و نوع آبیاری نیز بی تأثیر نیست. انتخاب نوع آبیاری و نوع محصولات تولیدی قادر است ریسک بهداشت کارکنان مزارع را به حداقل برساند. تصفیه فاضلاب باید بتواند فاضلاب تصفیه شده ای مطابق با استانداردهای جهانی یا منطقه ای از نظر عوامل میکروبیولوژی و شیمیایی مناسب برای آبیاری تولید کند در عین حال لازمست هزینه های بهره برداری و نگهداری تصفیه خانه نیز نا چیز باشد. در روش تصفیه  برای تهیه آب کشاورزی از فاضلاب با توجه به تماس فاضلاب با محصولات کشاورزی و با توجه به تماس کارکنان مزارع با فاضلاب موضوع حذف عوامل میکروبیولوژیکی از فاضلاب تصفیه شده در اولویت اول قرار داد. بدیهی است  حذف مواد سمی مانند فلزات سنگین از فاضلاب تصفیه شده که اثرات تخریبی بر خاک و تولید محصولاتی باقی خواهد گذاشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در روشهای تصفیه متعارف – برای فاضلاب تصفیه شده  در آبیاری معمولاً از فرآیند های زیر استفاده می گردد:

-  تصفیه مقدماتی       - تصفیه اولیه       - تصفیه ثانویه

- تصفیه ثالثه           - ضد عفونی کردن     - ذخیره فاضلاب تصفیه شده

علی الاصول فرایندهای تصفیه در هم شده ای از فعل و انفعالات فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی است که در اثر آن مواد معلق معدنی و آلی و بعضاً قسمتی از مواد مغذی از فاضلاب جدا خواهد گردید.

مراحل مختلف تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی

در مرحله پیش تصفیه از آشغاگیر و دانه گیر برای حذف مواد معلق شناور و درشت و مواد دانه ای که ممکنست در سایر فرایندهای تصفیه ایجاد اشکال نمایند استفاده خواهد شد.دردانه گیر باید از ته نشینی مواد معلق آلی که نقش اساسی در تصفیه ثانویه دارند جلوگیریبه عمل آید. در بعضی موارد مواد گرفته شده با آشغالگیر را بعد از خرد کردن به مسیر تصفیه فاضلاب ارسال می نمایند. در تصفیه اولیه هدف جداسازی مواد معلق آلی و معدنی قابل ته نشین در حوضهای ته نشینی اولیه است. در این مرحله حدود ( 25 تا 30 در صد) و بعضاً به میزان زیادتر BOD فاضلاب و 50 یا بیشتر در صد مواد معلق و حدود 60 درصد از روغن موجوددر فاضلاب از آن جدا خواهد گردید. فلزات سنگین و ازت و فسفر آلی نیز در این مرحله از تصفیه فاضلاب قابل جدا شدن است ولی جداسازی مواد کلوئیدی و محلول در حوضهای ته نشینی امکان پذیر نیست. در بعضی نقاط که میزان فاضلابهای صنعتی بالاست ولی غلظت آلودگی خیلی بالا نیست، حتی ته نشینی با عنوان تصفیه اولیه می تواند فاضلاب مناسب برای آبیاری تولید نماید. این فاضلاب ته نشین شده مناسب برای آبیاری محصولاتی که در مورد استفاده انسان نیست و یا آبیاری باغ میوه و یا بوستان و بعضی محصولاتی که در کنسروسازی بکار می رود خواهد بود. ته نشینی اولیه ممکنست دایره ای یا مستطیلی با 3 تا 5 متر عمق باشد و زمان توقف فاضلاب در آن 2 تا 3 ساعت پیش بینی شده است. مواد ته نشین شده آن در محل جمع آوری لجن واقع در مرکز کف حوض جمع آوری شده و از آنجا به محل تصفیه و دفع لجن انتقال می یابند. در تصفیه خانه های با بیش از 7600 متر مکعب در روز ظرفیت لازمست نسبت به هضم
 بی هوازی و هوازی لجن اقدام نمود. زمان هضم بین 10 تا 60 روز بر حسب درجه حرارت محیط هضم بوده و از مواد آلی لجن گازی  با محتوای 60 تا 65 در صد متان تولید خواهد گردید. در تصفیه  خانه های کوچک لجن را هم برای باروری زمین های کشاورزی و بدون نیاز به هضم شدن بی آب می نمایند.

شامل 31 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تصفیه فاضلاب

تحقیق در مورد نادرشاه افشار

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد نادرشاه افشار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد نادرشاه افشار


تحقیق در مورد نادرشاه افشار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه3

فهرست مطالبسلطنت نادرکارنامه نادرایران در عهد نادر

نادر شاه افشار در سال 1066ه.ش در ایل افشار در کبهان ایران به دنیا آمد. اَفشار یا اوشار یکی از ایلهای بزرگی است که در زمان شاه اسماعیل صفوی همراه با شش ایل بزرگ از آناتولی[نیازمند منبع] عثمانی به ایران آمدند و پایه‌های سلسله صفوی را بنیاد گذاردند.[نیازمند منبع] این ایل به دو شعبه بزرگ تقسیم می‏شد: یکی قاسملو و دیگری ارخلو یا قرخلو؛ نادر شاه افشار از شعبه اخیر بود. طایفه قرخلو را شاه اسماعیل از آذربایجان به خراسان کوچاند و در شمال آن سرزمین، در نواحی ابیورد و دره گز و باخرز تا حدود مرو مسکن داد؛ تا در برابر ازبکان و ترکمانان مهاجم سدی باشند. تعداد بسیاری از این ایلها در زمان شاه عباس اول در ایل شاهسون ادغام گشتند. [1]

 

اسم اصلی او نادرقلی بود و هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده بود که همراه با مادرش در یکی از یورشهای ازبکهای خوارزم به اسارت آنها در آمد. بعد از مدت کوتاهی از اسارت گریخته و به خراسان برگشت و در خدمت حکمران ابیورد باباعلی بیگ بود. او گروه کوچکی را به دور خود جمع کرده بعد از کنترل چند ناحیه خراسان خود را نادرقلی بیگ نامید. فئودال بزرگ ملک محمود سیستانی (حاکم سیستان) تا حدی مانع قدرت گیری نادرقلی بیگ شد ولی نادر در سال ۱۷۲۶ پشتیبانی شاه طهماسب صفوی و فتحعلی خان قاجار (پسر شاه قلی خان قاجار و پدربزرگ آقا محمدخان قاجار) را جلب کرده توانست ملک محمود را شکست دهد و حاکمیت شاه ایران را در خراسان بر پا نماید. شاه طهماسب نادر قلی را والی خود درخراسان اعلام کرد و بعد از آن نادر اسم خود را به طهماسب قلی تغییر داد. سال بعد او مناسباتش با شاه طهماسب را قطع کرده و بعد از سرکوب چند ایل ترک و کرد به حکمرانی کامل خراسان می‌رسد. آنگاه برای به قدرت رساندن شاه طهماسب با افغانها وارد جنگ شده در ۱۷۲۹ رییس افغانها یعنی اشرف افغان را در نزدیکی دامغان(طی نبرد دامغان) و سپس در مورچه خورت اصفهان و برای بار سوم در زرقان فارس شکست داد و بعد در تعقیب وی، افغانستان را مورد تاخت و تاز قرار داده و قبایل این دیار را مطیع نمود. سپس با دشمنان خارجی وارد جنگ شد و روسها را از شمال ایران راند، اما در زمان جنگ با عثمانیها که غرب ایران را در اشغال داشتند متوجه شورشی در شرق ایران شد و جنگ را نیمه کاره رها کرده به آن سامان رفت. شاه صفوی به قصد اظهار وجود دنباله جنگ وی را با عثمانیان گرفت که به سختی منهزم شد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نادرشاه افشار