اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی

اختصاصی از اس فایل درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی


درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی و در 16 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
چکیده:
عنوان این مقاله، درد و اندرزهای سیاسی در دیوان و حدیقه¬ی سنایی است. دردهای سیاسی، از بی-عدالتی¬ها، ناامنی¬ها و ظلم و جور حاکمان روزگار، ناشی می¬شود و باعث درد و رنج اقشار مختلف جامعه می¬شود. عارفان بزرگ، همه¬ی انسان¬ها را مخلوق خدا دانسته و حاکمان و قدرتمندانی را که در راه کسب منافع خویش بودند، مورد انتقاد قرار داده و از حقوق ضعفا، دفاع می¬کردند و این امر را جزء رسالت¬های اجتماعی خویش می¬دانستند. حکیم سنایی، شاعر و عارفی است نگران پیرامون خویش، او از نزدیک، ناهنجاری¬ها را لمس کرده و با تازیانه¬ی سلوک، برگرده¬ی حاکمان عصر، کوبیده است. او گاهی مستقیماً رویاروی مظالم کلام عصر ایستادگی می¬کند و زمانی، با پند و اندرزهای سیاسی، به تشویق حکّام، برای عدالت ورزی و رعیت پس روزی می¬پردازد. او منتقدی است سیاسی، با دیدگاههای آرمان گرایانه، که هدفش شورش مردم علیه حکومت نیست بلکه اصلاح اوضاع سیاسی و اصلاح فرد و جامعه است.
کلمات کلیدی: دردهای سیاسی، اندرزهای سیاسی، ظلم، عدالت، دیوان و حدیقه¬ی سنایی







مقدمه
نیمه¬ی دوم قرن پنجم و تمام قرن ششم و آغاز قرن هفتم، دوران تاخت و تاز غلامان زردپوست ( ترک) است که باعث نابسامانی اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران می¬شود، از میان همین غلامان معمولاً دسته¬یی بر دیگران، به رتبه و درجه، تفوّق می¬یافتند و کم کم به امارت می¬رسیدند، آنان، در دوره¬های مملوکی، با سختی روزگار سپری کرده و بعد از به قدرت رسیدن، از سر کینه توزی، به فساد و تباهی در جامعه می-پرداختند، اینان با همه¬ی تظاهر به دینداری، مردمی فاسد، شرابخواره و قتال بودند و ظلم و ستمگری پیشه¬ی ایشان بود. شاعران، به دلیل داشتن روح حساس و طبع لطیف، بهتر از همه می¬توانند زبان حال عموم گردند و درد و رنج¬های مردم را بیان کنند. حکیم سنایی که معاصر سلطان مسعودبن ابراهیم، بهرامشاه بن مسعود و سلطان سنجربن ملکشاه بود، از نزدیک، ناهنجاریها را لمس کرده و با تازیانه سلوک، برگرده¬ی حاکمان عصر، کوبیده است و در آثارش، هر جا که فرصت یافته، به اعتراض پرداخته و زشتیها را افشاء کرده است. فریاد اعتراض او انعکاس احوال بد زمانه و نمایانگر تاریکی نظام طبقاتی است. از دیدگاه حکیم سنایی، بدترین موجودات روی زمین آنهایی هستند که در آزار بی¬گناهان می¬کوشند و حقوق دیگران را زیر پا می¬گذاردند.

دانلود با لینک مستقیم


درد و اندرزهای سیاسی در حدیقه و دیوان سنایی

ادبیات نمایشی

اختصاصی از اس فایل ادبیات نمایشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ادبیات نمایشی


ادبیات نمایشی این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد ادبیات نمایشی و در 15 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
ادبیات یکی از گونه های هنر است و کلمات ، مصالح و موادی هستند که شاعر و نویسنده با بهره گیری از عواطف و تخیلات خویش آن هارا به کار میگیرد و اثری ادبی و هنری پدید می آورد.
در آثار ادبی ، نویسنده و شاعر میکوشد اندیشه ها و عواطف خویش را در قالب مناسب ترین و زیباترین جملات و عبارات بیان کند. این آثار همان گفته ها و نوشته هایی هستند که مردم در طول تاریخ آنهارا شایستهء نگهداری میدانند و از خواندن و شنیدن شان لذت میبرند.
فرهنگ درخشان ما جلوه گاه آثار ادبی بسیاری مانند شاهنامه ، تاریخ بیهقی ، مثنوی مولوی ، بوستان و گلستان سعدی ، غزلیات حافظ و... است که در شمار غنی ترین و شیواترین آثار ادبی جهان قرار دارند. ما نیز باید مانند نیاکان خویش ، قدر این سرمایه های گرانبهارا بدانیم ؛ با خوب خواندن و درست فهمیدن این آثار ارزشمند ، در نگهداری آنها با جان و دل بکوشیم و با تلاش روز افزون خویش بر غنا و عظمت آنها بیفزاییم. این حقیقت را باور داشته باشیم که با وجود این میراث جاوید سرمایهء با ارزش – که مایهء سربلندی ما در میان اقوام و ملل جهان است – میتوانیم با نمایاندن در هایی از دریای ادب خویش ، بیگانگان را نیز از فرهنگ و ادب ما بهره مند سازیم.
ادبیات نمایشی گونه یی از ادبیات است که در قالب نمایش برروی صحنه می آید. این گونهء ادبیات بیشتر در یونان باستان و روم رواج داشته است. موضوع اصلی ادبیات نمایشی پیوند انسان با زندگی و طبیعت و وظیفهء اساسی آن ، تحلیل روحیات انسان و نحوهء برخورد او با حوادث زندگی است. ادبیات نمایشی در غرب به تراژدی ، کمیدی و درام تقسیم میشود. تراژدی تصویر ناکامی اشخاص برجسته است ؛ کمیدی تجسم عیوب و رذیلت های اخلاقی است به گونه یی که مایهء خنده باشد و درام کوششی است برای نشان دادن شکل عادی زندگی با همهء تضادها و تعارض های آن. درون مایه و محتوای نمایش نامه ها ممکن است دینی ، ملی ، سیاسی و اجتماعی باشد. نمایش نامه ها همواره در طول تاریخ باعث ایجاد حرکت هایی در میان مردم می شده اندو گاه بسیار تاءثیر گذار بوده اند. سابقهء ادبیات نمایشی به شیوهء امروزی به صد سال نمیرسد اما تعزیه که نوعی هنر دینی و نمایش مذهبی به شمار میرود ، نمونه یی از ادبیات نمایشی به شیوهء ایرانی است که از دیر باز در رثای شهیدان کربلا اجرا می شده است.
ادبیات نمایشی ادبیاتی است که در قالب نمایش به روی صحنه می آید . موضوع اصلی ادبیات نمایشی پیوند انسان با زندگی و طبیعت و وظیفه آن تجلیل روحیات انسان و نحوه برخورد او با حوادث زندگی است .
ادبیات نمایشی در ایران به شکل شبیه خوانی ( تعزیه و عزاداری شهدای کربلا ) ، سیاه بازی ( حاجی فیروز ) ، نقالی ( شاهنامه خوانی )، نمایش رو حوضی و ... است .
این نوع ادبیات در یونان و روم قدیم رایج بود.
ادبیات نمایشی در غرب به شکل تراژدی ( ناکامی اشخاص برجسته ) و کمدی ( نمایش عیوب اخلاقی و سیاسی و ... به شکل خنده دار ) و درام ( شکل عادی زندگی با همه تضادها و تعارض ها ) تقسیم می شود .
نمایش یا درام به معنای نشان دادن، باز نمودن و مرادف اصطلاحات تماشا، تقلید و بازی است؛ در اصطلاح به هر اثری که برای اجرا در روی صحنه تئاتر توسط بازیگران نوشته شده باشد، نمایشنامه می‌گویند.
مهد نمایش یا درام، یونان باستان بوده است. «دراما» در یونانی به معنای کار یا عملی است که واقع می‌شود؛ و در اصل هنری است که روی صحنه می‌آید.
ادبیات نمایشی یا دراماتیک بر اساس تقسیم بندی ارسطو یکی از انواع مهم ادبیات بوده و به دو نوع کمدی و تراژدی تقسیم می‌شود: تراژدی، نمایشِ اعمال مهم و جدی است که در مجموع به ضدِ قهرمانِ اصلی تمام می‌شود و هسته داستانی((plot به فاجعه (Catastrophe) منتهی می‌شود؛ این فاجعه معمولاً مرگ قهرمان تراژدی است؛ مرگی که اتفاقی نیست بلکه نتیجۀ منطقی و مستقیم حوادث و مسیر داستان است. یونانیان نخستی

دانلود با لینک مستقیم


ادبیات نمایشی

بابل

اختصاصی از اس فایل بابل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بابل


بابل این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد بابل و در 5 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
بابل، یکی از شهرهای قدیمی میان دورود،(بین النهرین) است. با توجه به موقعیت ممتاز بابل در کنار رود فرات و حاصلخیری زمینهای اطراف آن و از آنجا که در تمام مستندات تاریخی، پیدایش اولین تمدنهای شهرنشین را در کنار همین رود و رود دجله برآورد کرده اند، احتمال میرود بابل جزء نخستین شهرهای جهان باشد که در پرتوی قدرت و عظمت حکمرانان اولیه، راه ترقی را در طول سالیان سال پیموده است. از منابع تاریخی، کتیبه ها و همچنین افسانه های متعدد که موجود میباشند، میتوان حدس زد که قدمت شهر بابل بسیار طولانی و کهن میباشد و همین موضوع ارزش وجود این شهر را بیشتر جلوه میدهد. مطابق مدارک به دست آمده و تحقیقات مورخین، بر آورد میشود که قدمت بابل به 4000 سال قبل از میلاد این شهر وجود داشته است. آبادانی این شهر برای اولین بار مورد توجه قوم اموری یا حکومت بابل قدیم قرار گرفت که مشهورترین حکمران این قوم، حمورابی میباشد.با حمله ی قوم آشور به به بابل(689 ق.م) و انقراض حکومت اموری ها، بابل برای اولین و آخرین بار ویران شد. با این حال به دلیل موقعیتی که داشت و همچنین مورد توجه قرار گرفتن حاکمان بعدی بابل به این شهر، بابل خیلی زود دوباره از نو ساخته شد و رونق خود را از سر گرفت. حدود یک قرن بعد از حکومت آشوریها بر بابل، حکومت کلدانی(بابل جدید)با انقراض حکومت آشور، توانستند برای دو قرن در بابل حکمرانی کنند و برای این به حکومت کلدانی بابل جدید میگویند که در زمان حکومت آنها بر این شهر، بابل دوباره احیا گردید و دوباره عظمت خود را آشکار کرد. اوج شکوفایی بابل، مربوط به یکی از شاهان قدر کلدانی یعنی بخت النصر بود که در حدود 43 سال حکومتش بر بابل، سعی فراوا کردتا بابل را رونق بخشد که یکی از کارهای وی، ساخت باغ های معلق و برج مرتفع بابل بود. در زمان روی کار آمدن هخامنشیان، بابل که در آن موقع جزء قلمرو وسیع ایرانیان نبود،‌ مورد توجه کوروش کبیر قرار گرفت. کلدانیها اقوام بیابان گردی بودند که با اقوام دیگر بر سر تصاحب قلمرو پیوسته در حال جنگ و کشمکش بودند. در زمان کوروش هخامنشی، دشمنان قوم کلدانی، با حکومت هخامنشیان هم پیمان شدند و همین مسئله موجب شد که کوروش برای انقراض حکومت کلدانی و همچنین زمینه کردن بابل کبیر به قلمرو هخامنشیان دست به کار شود. کوروش پس از مدتی توانست از راه معبر رود فرات که از داخل بابل عبور میکرد وارد شهر شود و این شهر را به تصرف خود در آورد.(539 قبل از میلاد)

دانلود با لینک مستقیم


بابل

دانیل لیبسکیند

اختصاصی از اس فایل دانیل لیبسکیند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانیل لیبسکیند


دانیل لیبسکیند این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد دانیل لیبسکیند و در 18 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
دانیل لیبسکیند آتیله معماری اش را در سال 1989 در بریلن تاسیس کرد وی در ابتدا برای مدتی به عنوان متخصص نظریه پردازی در ارتباط با حرکت دیکانستراکشن به عنوان علاقه شخصی اش در توسعه طراحی از طریق فلسفه و موسیقی مطرح بود . همین امر موجب تصمیم اخیر آکادمی هنر و ادبیات آمریکل جهت اعطای جایزه معماری به وی شد .
با به هم پیوستن آلمان شرقی و غربی و فراهم آمدن فرصت های ساخت و سازکار حرفه ای لیبسکیند در برلین آغاز شد و بر این اساس طراح های شهری که هدف آنها الحاق ساختار قدیمی شهر با پیشترفت توسعه اقتصادی در برلین بود جهت طراحی و اجرا به او واگذار شد . اولین طرح مهم ساخته شده توسط لیبسکیند ، توسعه موزه برلین به موزه « جویس » بود . او اخیرا با 2 طرح خود که یکی توسعه بویلرهاووس به موزه آلبرت و ویکتوریا در لندن پیگیری موزه جنگ در شمال منچستر بود ، توانست در مسابقات طراحی این دو طرح در بریتانیا جایزه اول را ببرد .
موزه یهودیان برلین :
در اکتبر 1999 موزه یهودیان برلین مقدم نزدیک به 15000 بازدید کننده را پذیرا شد . البته این رقم چندان چشمگیر نیست ، مگر آدم مطلع باشد که موزه مذکور تا یکسال دیگر هم رسما افتتاح نخواهد شد . در این ساختمان چیزی برای دیدن وجود ندارد ... به جز خود ساختمان .
محبوبیت نامعمول این موزه خالی ، بخشی به خاطر کشمکش گسترده و طولانی همگانی برای تاسیس و ساخت این نهاد است . البته عمدتا گواه بر شگرفی و قدرت معماری آن نیز هست . این بنا که طراحی آن را دانیل لیبسکیند بر عهده داشته ، با روکش فلزی و متجاوز از 350 پنجره با طرح های عجیب ، عمیقا منحصر به فرد و استثنایی است . ساختمان همچون دیواری رمیده و خیر کننده ، به شکل حصاری که گویی بر حسب مجموعه ای از قوانین کشف ناشدنی سر بر می آورد ، به شکلی به یاد ماندنی در عرض میدان «برلین » جایی که در واقع قبلا دیوار برلین قرار داشت ، پیچ و خم می خورد . درون آن حتی بیش از این چنین ویژگی هایی را در خود دارد . هر کس که از موزه بازدید می کند محال است که به این زودی ها آن را از یاد ببرد .
پلکانی پهن و تیره به سمت پایین به زیر زمین منتهی می گردد . دالان های شیبدار که کف انها از سنگ لوح است بازدید کننده را وا می دارد که یکی از سه مقصد نا شناخته ای را که در پیش رو دارد بر گزیند و یکی از اینها به سمت بالا که جایگاه اصلی پلکان عمودی دیگری است باریک میشود و به شکلی شگرف به سالن های خالی نمایشگاه موزه منتهی می گردد از دیگر ویژگی های لنا سقف های بلندو دیوار طولانی و عریان و سفید است زاویه ها نیز به نا گاه تند و تیز و تغییر می کنند پنجره ها ی اریب به شکلی غیر منتظره دیوار ها را می شکافند همه اینها جنون آساست
در پایین پله ها در زیر زمین پشتی دو مسیر دیگر در کمین اند یکی از اینها به در ی فلزی منتهی می گردد که به سنگینی به فضای خالی نماد آدم سوزی باز می شود که حجمی است عجیب وغریب مرتفع و ذو زنقه ای شکل با دیوارهای مستحکم بتنی در اینجا یک منبع نوری وجود دارد و عبارت است از باریکه ای در گوشه فضا که باعث می شود کور سویی از ارتفاعی نا ممکن به درون بتابد .
یک دالان دیگر باقی می ماند این دالان به بیرونی محصور و پوشیده از قلوه سنگ باغ تبعید و مهاجرت که شاخص ترین نشانه آن شبکه ای از 49 ستون بلند ،ضخیم وراست گوشه بتنی است ،منتهی می گردد از راس هر ستون تنها یک درخت زیتون روسی سر بر آورده است . ستون ها اندکی خم شده اند ومی توان در میان آنها به قدم زدن پرداخت این فضا مشخصا نا سازوار به نظر می رسد .
اندیشه بر پایی موزه یهودیان در بر لین هم نا خوشایند می نماید و هم بجا برلین شهری است که مرگ 6 میلیون یهودی اروپایی را در دامن خود پرورانده و هدایت کرده است نیز شهری است که بیش از حکومت نازی ها در فاصله سالهای 1933تا 1945.با یاری جمعیت یهودی اش از نظر فرهنگی ، علمی ، تجاری ، آموزشی و موسیقی پروری رو

دانلود با لینک مستقیم


دانیل لیبسکیند

انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا

اختصاصی از اس فایل انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا


انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا و در15 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
جهان غرب به رهبری آمریکا جمهوری اسلامی ایران را از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند خود در بهمن ماه 1357، به چالش کشیده است که در این خصوص فشارهای سیاسی اخیر غرب و آمریکا به بهانه مسائل هسته ای ،ادامه همین چالش های مستمر بوده است بر این اساس نگارنده معتقد است انقلاب بزرگ ایران و نظام سیاسی آن درتقابل با منافع هژمونیک جویانه غرب بوده و بحران سازی های به عمل آمده امری طبیعی تصور می شود .در این راستا تلاش شده ریشه های تقابل غرب با انقلاب ایران مورد بررسی قرار گیرد . پر واضح است مفهوم انقلاب پدیده ای است که با تغییر در زیر ساخت های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و … نظامی نو برای اداره جامعه می آفریند که خود سر منشاء رویکردهای جدید می شود. بطوریکه هر تغییری در نظام سیاسی ،که حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و … متأثر از آن هستند انقلاب (به معنای مورد قبول عرف و صاحب نظران) شناخته نمی شود در این خصوص پدیده ای انقلاب نامیده می شود که لوازمات سخت افزاری (رهبری، ایدئولوژی ، مردم) و نرم افزاری ( تغییرو تحول ، شدت و سرعت، خشم) را توأماً در کنار یکدیگر داشته باشد و براین اساس انقلاب شکوهند اسلامی ایران با دارا بودن تمامی ابزارها و خصوصیات لازم در خود از انقلاب های مهم قرن بیستم تلقی گردیده است اما یکی از بحث های مهمی که در مورد انقلاب مورد چالش قرار گرفته موضوع تأثیرات و ثمرات این پدیدة تحول زای اجتماعی در بیرون از مرزهای جغرا فیایی محل وقوع خود بوده است که از آن تحت عنوان «بازتاب» تعبیر گردیده است. در واقع هر ا نقلابی مشمول مفهوم بازتاب نبوده و تنها ا نقلاب هایی تأثیرات فرا مرزی داشته اند که شرایط چهارگانه 1 ) بزرگ بودن 2 ) تأکید صاحب نظران و محققین بر بازتاب داربودن 3 ) تأکید رهبران انقلاب برای صدور ایدئولوژی انقلاب به عنوان یک رسالت 4 ) ایدئولوژی فراملی و پذ یرش آن در در فراسوی مرزها رادر کالبد خود داشته اند و در این راستا انقلاب ایران باداشتن شرایط چهارگانه فوق خود منشأ نتایج و تأثیرات گسترده ای در فرامرزهای خود بوده است که مورد بررسی قرار می گیرد
انقلاب اسلامی ایران، تقابل و تداخل آن با نظام بینالملل
نظام اسلامی که بعد از انقلاب اسلامی ایران، محور اصلی تمامی سیاستها و عملکردها در حوزههای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و . . . درون مرزی و برون مرزی کشور گردید از دو دیدگاه مختلف نظری و عملی با نظام بینالملل تقابل داشته است بطوری که به لحاظ چهارچوبهای نظری، نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایدئولوژی دیانت اسلام و به ویژه مذهب شیعه بوده و لذا دین باور و ارزش محور است و با نظام بینالملل که مشروعیت خود را از دین و اخلاق دینی کسب نمی کرد، از درون در تضاد و تقابل بوده است. بر همین اساس است که حامیان نظام بینالملل نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران را درست نقطة مقابل نظام جهانی شناسایی کردهاند و تمدن اسلام را دشمن تمدن غرب و حقوق اسلام را مخالف حقوق بینالملل عمومی و حقوق بشر اسلامی را ناقض حقوق بشر جهانی میدانند.
1) دیدگاه نظری یا اخلاقی و ارزشی (دین اسلام و مذهب تشیع): با توجه به اینکه دیانت اسلام برای تمامی جنبههای زندگی فردی و اجتماعی انسان، از جمله روابط بینالملل و بینالادیان احکامی دارد، از دیدگاه نظری بحث تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام بینالملل را باید براساس فقه اسلامی و شیعی مطالعه کرد.
الف ـ هدف دیانت اسلام به منزله دینی جهانی و جهان شمول، در نهایت برپایی جامعه بزرگ اسلامی با عنوان (امت اسلام) است که «ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون»1 بر این اساس از یک سو پیامبر اسلام (ص) به مثابه آخرین پیامبر، در نظر هر ایرانی اسلام باور و بنا به مضمون (لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون) آخرین و کاملترین دین و برنامه الهی را برای تمام افراد بشر در همه

دانلود با لینک مستقیم


انقلاب ایران و بحران سازی های آمریکا